Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i lejebolig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,
Jeg er igang med at oprette virksomhed, og er kommet til adressen.
Men er i tvivl om jeg må have virksomhedens adressen stående når jeg bor til leje?
Tvivlen kommer da der i lejekontrakten står: " Benyttelse: Det lejede må ikke uden udlejerens skriftlige samtykke benyttes til andet end: Beboelse for lejer med husstand"
men samtidig efter lidt søgen på nettet er det blevet svaret på netop dette spørgsmål fra FamilieAdvokaten hvor der er svaret: "Efter min vurdering kan du godt have firmaadresse det samme sted, hvor du har din bolig," hvor det er de samme betingelser som jeg har.

Virksomheden skal kun have sin adressen samme sted som jeg, så ingen form for fradrag for at benytte et værelse til erhverv.

Håber der er en der kan svare på om man må have virksomhedsadressen samme sted som ejer når det er en lejebolig!

Da man ikke må linke til anden hjemme side, men svaret fra FamilieAdvokaten er lidt vigtigt for kontekst smider lige efter hvad man skal skrive efter deres .dk 

/breve-700/b700-621.html

Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan lige tilføje at virksomheden ikke vil fremgå på postkassen, så det teknisk set kun på Virk man kan se hvor den er regisitrede henne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra lejekontraktens klare tekst 

kristofferttn:
Det lejede må ikke uden udlejerens skriftlige samtykke benyttes til andet end: Beboelse for lejer med husstand"
så ville jeg aldrig turde have CVR adresse der  da det KAN ses som misligeholdelse. De fleste bolig selskaber giver tilladelse, hvis der slet ikke er kunde eller anden tilgang som belaster opgangen, eller lugte eller andet - men blot et kontor for beboerens fredeligt kontor aktiviteter.

Ellers kan du jo uden problem have din adresse hos forældre, søskende osv -  hvis de siger ok. Det har intet at sige for dem skattemæssigt eller andet generelt (de kan checke med boligtilskud men du betaler jo ikke nogen form for leje), blot skal de reagere hvis myndighederne beder om kontakt til dig som ejer.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)