Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en ide til en app!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fået en idé til en app

 

Jeg er lige nu i den allerførste fase, hvor jeg skal undersøge en masse - og her håber jeg I kan være behjælpelige!

 

I modsætning til nogle apps, hvor udvikleren godt ved App'en er til en lille gruppe mennesker, tror jeg selv på at denne har potentialet til at ramme en stor målgruppe, og de mennesker jeg har talt med, synes også app'en lyder som noget for dem/mange. (selvfølgelig kan jeg tage fejl!!)

 

Ideen er enkel, men der er ingen tvivl om at jeg ikke selv kan programmere den!

Der også stadig nogle områder der ikke er helt tænkt til ende.

Selvom idéen er enkel, forestiller jeg mig dele af programmet vil være lidt kompliceret at lave.

 

Mit spørgsmål går derfor på, hvad fanden man gør i min situation?

 

Jeg har ledt på nettet og set der er firmaer der tager betaling for at udvikle apps:

 

 

 

- ville firmaet forvente en %del af indtægterne, eller er det betaling og så bryder man samarbejdet?

- hvordan garderer jeg mig imod, de siger de ikke er interesseret i at udføre arbejdet, og så 'stjæler' ideen?

- hvor lang tid skal man forvente det tager at lave en app (i know, næsten umuligt at svare på!)

 

fordele ved den model er at man får professionel hjælp til udførelsen, og man scorer hele kassen selv hvis der er penge i lortet.

ulemper er, at det (sikkert) er et større greb i lommen til timeløn under udviklingen (og prisen måske ikke engang er fastsat på forhånd), desuden er der risikoen for at få stjålet ideen.

 

 

 

Alternativet kunne være at finde 1-2 personer der har færdighederne til at programmere app'en, og så lave et 'firma' og udgive den sammen.

- Hvor finder jeg sådanne personer, er der et app programmør forum?

 

Ulemper

- Igen er risikoen for at få stjålet ideen tilstede, så hvordan garderer man sig mod det?

- det kan være svært for mig, uden indsigt at afgøre om de reelt har færdighederne til at udføre programmeringsarbejdet? hvad skal man kunne?

- processen ville muligvis være længere, da de/vi også har studier og arbejde ved siden af?

 

Fordelen er at man kan udvikle sammen, samt at prisen på investeringen er mindre!

 

 

jeg har helt sikkert flere spørgsmål og i må meget gerne problematisere yderligere, eller komme med inputs.

 

på et tidspunkt skal jeg nok også vide en masse om hvordan man får lagt app'en ind på diverse platformes markeder, hvordan man reklamere for sin app, hvordan man tjener ved reklamepenge osv. så I fyrer bare løs med alt hvad i har!!

 

findes der steder på nettet med info ala det jeg efterspørger må i meget gerne linke!

 

på forhånd tak til alle der deltager konstruktivt!!!

Tager gerne imod sparrings partnere!

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Noah,

Fantastisk at se du har så mange spørgsmål til dit projekt som du gerne vil have afklaret inden.

- ville firmaet forvente en %del af indtægterne, eller er det betaling og så bryder man samarbejdet?
  - Det plejer at være man betaler for projektet også er man videre, dog er der nogle tilfælde hvor virksomheden villig til at tage imod procenter af virksomheden men det er ikke så tit.

- hvordan garderer jeg mig imod, de siger de ikke er interesseret i at udføre arbejdet, og så 'stjæler' ideen?

  - Man får lavet en NDA, men der er ikke mange udviklere der skriver under på en NDA da det kan hæmme deres arbejde hvis andre vil lave noget der har samme træk som dit projekt, men ikke nødvendigvis sælger det samme.

- hvor lang tid skal man forvente det tager at lave en app (i know, næsten umuligt at svare på!)

  - regn med et par måneder 

Jeg vil hjertens være behjælpelig til at besvare dine spørgsmål til hvad du har omkring dit projekt.

Du kan smide mig en mail på Mathiasaslak@startupcentral.dk 

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noah:
- ville firmaet forvente en %del af indtægterne, eller er det betaling og så bryder man samarbejdet?

De fleste virksomheder og privatpersoner vil ikke tage en procentdel i indtægterne, hvis de er rekrutteret til at programmere appen.

Noah:
- hvordan garderer jeg mig imod, de siger de ikke er interesseret i at udføre arbejdet, og så 'stjæler' ideen?

Hvis du har en ægte passion for din idé, så kan de måske stjæle selve idéen, men aldrig passionen. Og så vil appen fejle i sidste ende.

Noah:
- hvor lang tid skal man forvente det tager at lave en app (i know, næsten umuligt at svare på!)

Du siger det selv :) Men prøv beskrive din idé på engelsk på Freelancer.com, så vil du få et par bud fra folk der vil kunne lave appen. Så må du selv vurdere om du kan have tillid til de mennesker eller ej. Jeg vil dog anbefale at du også har en programmør du rent faktisk kender ved hånden, der kan gennemgå og tilrette appen.

Noah:
- Hvor finder jeg sådanne personer, er der et app programmør forum?

Se ovenstående

---

Jeg vil også anbefale at lave en såkaldte præ-mortem-analyse: erklær dit projekt død, og beskriv hvorfor den døde.

Albert

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og konstruktive foreslag Smile

Jeg vil nu gå i tænkeboksen og finde de rigtige mennesker til at hjælpe mig med projektet. 

 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noah:
de rigtige mennesker

Dét er den korrekte tilgang.
Husk Jim Collins (forfatter af Good to Great og Build to Last): "Der antages at 'mennesker' er dit bedste aktiv. Det er forkert. Dit bedste aktiv er 'de rigtige mennesker'.

Forestil dig en bus, hvor tilfældige mennesker stiger ind, og så går du ind i bussen, og foreslår at bussen kører til Tyskland. De fleste mennesker ville være imod. Har du derimod først valgt hvilke mennesker der er med i bussen, så er det en del nemmere at overbevise dem om at bussen skal til Tyskland. Især hvis et af de mennesker, du har valgt, er buschaufføren.
(Collins bruger også en analogi med en bus, han beskriver det dog anderledes).

Albert

Fra Risskov
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Noah,

Overvej om du kan lave en MVP af din app, altså et produkt der har det mindst mulige antal features som kan hjælpe med at validere om ideen overhovedet kan fungere. Med denne MVP kan du hurtigt gå tilbage og ændre ting uden at du låser dig selv fuldstændig fast :)

Mere konkret ville jeg starte med lave en meget simpel prototype (brug et tegneprogram eller endda papir) der kun indeholder det mest nødvendige, og så vis den til så mange mennesker du kan i din målgruppe.

Hvis du vil tage den skridtet videre kan du lave en interaktiv prototype hvor brugerne kan klikke rundt, på den måde får du hurtigt en idé om hvorvidt det virker eller ej, og så kan du justere derfra.

Skriv gerne en privat besked eller smid mig en mail hvis du vil høre lidt mere, jeg bygger apps og web-apps til dagligt :)


Mvh Casper

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk! Tak for hjælpen! BeerSmile 

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper 

Tak for dit svar

Tilmeldt 4. May 20
Indlæg ialt: 2
Fra  imangu ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Noah,

Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du hra behov for lidt uforpligtende, professionel sparring. Jeg arbejder i det København baserede software bureau imangu, hvor vi har 10+ års erfaring med appudvikling.

Jeg kan se at jeg ikke må opgive e-mail her, men du kan bare skrive på vores website imangu.dk, eller ringe på +45 88 71 20 67 og spørge efter Mikkel.

For at svare kort på dine spørgsmål:

NDA er en mulighed hos flere bureauer, som nævnt her i tråden. Jeg ville dog ikke være så bekymret, da vi bureauer lever af at levere software for vores kunder. Skulle vi "stjæle" ideer, ville det tage enorme ressourcer fra vores kerneydelse, og samtidig ville der hurtigt være negative historier om os online. Internettet glemmer aldrig ;)

Som udgangspunkt tager bureauer ikke procenter, men du skal være opmærksom på skjulte licenser mm, eller at appen ikke udgives i dit navn hos Apple og Google.

Det er selvfølgelig dyrt at udvikle en app genrelt.

Hos os, vil der være 5-7 mand tilknyttet et appudviklingshold, da der kræves meget specifikke kompetencer for at udvikle brugervenligt, veldesignet software af høj kvalitet. Vi udvikler apps fra 40.000, men gennemsnitligt ligger startup apps på 200.000 ex moms, +/- 50.000. Som nævnt i tråden, ville jeg altid rådgive til at holde det simpelt (og billigt), og få en MVP med kernefunktion ud og leve hurtigst muligt.

Apps tager fra 1 måned, for meget simple funktioner, men gennemsnitligt skal du regne med 3-4 måneder. Det afhænger af kompleksitet, men særligt også hvor lang tid der skal bruges på at sparre, analysere og rådgive om konceptet, samt visualisere det løbende.

I tillæg til de nævnte forums, kan du også søge freelancere på upworks.com.

Hver opmærksom på, at den vigtigeste kompetence i processen, som du gerne selv skal kunne varetage hvis du hyre/partner op med freelancere, er rollen som UX'er og projektleder. Det er Martin Thorborg også inde på i den linkede video (som trods hans lidt forældede rant, har nogle gode pointer omkring udfordringer).

Jeg ved ikke om jeg fik svaret dybdegående på det hele, men du er som sagt meget velkommen til at kontakte mig. Jeg tager gerne en uforpligtende snak og sparringsrunde med dig om dit projekt :)

Mvh.

Mikkel Torp Thomsen,
Kontakt Direktør,
imangu.dk



Side 1 ud af 2 (13 indlæg)