Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg leve af min passion?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort fortalt er jeg indehaver af Anderledes-festtaler, hvor jeg siden 2012 har skrevet festtaler formet som Eventyr, kreativ tale (springende i tid med wow-effekt) samt de helt traditionelle taler.

Jeg er den eneste i Danmark (så vidt jeg er orienteret), der skriver taler på denne måde. På det grundlag vil jeg kalde det en lille niche. En niche som igennem årerne er vokset stødt med stor opmærksomhed fra primært bryllupper og konfirmationer. Jeg har dog også skrevet en masse taler til firmafester, runde fødselsdage, guldbryllupper, samt forfattet en livshistorie på ca. 50 sider.

Min målgruppe indebærer især dem der ikke tør at holde en tale. Dem der altid bestiller en sang, for at lade selskabet synge ordene. Talerne er bygget op således, at de kan læses op fra start til slut. Det giver en kæmpe tryghed, at stå med et manuskript. Derudover vejleder jeg, og guider i selve det, at holde talen.

Jeg overvejer at skrive en e-bog om netop dette :)

Facebook har jeg ca. 3000 likes/følgere, men min hjemmeside er for at sige det ligeud: TAM!

Jeg er intet teknologisk geni og det bærer både min marketing og hjemmeside desværre præg af.

Igennem Anderledes-festtaler har jeg skrevet hundredevis af taler, og siden 2012 har jeg haft to utilfredse kunder, Dem glemmer man aldrig. Det positive er at jeg stort set altid får virkelig gode tilbagemeldinger over e-mail, og jeg har enormt mange gengangere igennem flere år. Min markedsføring ligger vist i den ''gammeldags ende'' fra mund til mund, eller at kunder vender tilbage.

Jeg har udviklet min skrivestil og været på skrivekurser. Det har kun gjort min forretning stærkere.

Jeg har mange familier, hvor jeg har skrevet konfirmationstalerne til 2-3 børn igennem årerne, samt andre begivenheder i livet. Det er jo fantastisk at følge!

Nu står jeg her. Pædagog og familiebehandler på fuldtid med to små børn. Og jeg føler mig simpelthen ikke tilrette. Jeg vil skrive taler, for det er her jeg gør det bedst. Det er det jeg elsker og kan.

Jeg har talerne som et bijob, da jeg pt. ikke kan leve af det. Men omvendt har jeg ret travlt med fuldtidsjob og festtalerne. Jeg står ved en skillevej, og mit talent er at skrive taler, hverken markedsføring, coaching fremadrettet eller opbygning af hjemmesider!

Jeg søger simpelthen nogle refleksioner på alt dette. Hvordan griber jeg det hele an? Så jeg på et tidspunkt (måske) kan leve af det?  Jeg ved markedet er der, jeg ved mit produkt er godt og unikt.

Findes der et bureau som kan det hele ? Altså kan lave en samlet ''hjælpepakke'' ? Jeg har før taget kontakt til et bureau, der ikke kunne hjælpe mig desværre, med den begrundelse at der ikke var fremtid i det. 

Jeg ved udmærket at jeg ikke skal ud og tjene millioner, men jeg vil meget gerne gøre Anderledes-festtaler til en levevej.

Tak fordi I læste med. Jeg glæder mig til at høre jeres feedback.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe, 

Vil du sende mig en mail på orbergsilas@gmail.com? 

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg teste det af som bibeskæftigelse, men med en lidt mere professionel hjemmeside og med affiliate som trafikkanal og leadgenerator. 

Det vil være en forholdvis billig og nem måde at få potentialet testet af på.

Snak evt. med folkene fra https://www.partner-ads.com/ for at se om det var noget. Læs om affiliate her: https://www.partner-ads.com/dk/hvad-er-affiliate.php

Jeg er en af dem der potentielt kunne sende trafik til dig. F.eks. via mine sider https://temafestideer.dk/ eller https://gode-bryllupsgaver.dk/.

Jeg tror hurtigt at du sammen med en fra Partner-ads kunne afklare om det kunne være en mulighed eller ej. Det koster dig kun et telefonopkald i første omgang. 

Derefter kan du tage stilling til om du vil gå videre med det og evt. lave ny hjemmeside til https://www.anderledes-festtaler.dk/ og derfra arbejde med at tiltrække trafik selv - evt. via SEO og annoncering. 

Hvis det er talerne du brænder for, så skal du da give det et skud. Og jeg tror at ovenstående kunne være en "nem" og billig vej til at se om det kan blive en fuldtidsforretning.

Skriv til mig på ha@pilanto.dk hvis du ønsker hjælp til hjemmesiden. Det bør dog ikke være det første du fokuserer på, men derimod en snak med affiliate-netværket partner-ads.

Giv den gas Smile

Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe

Hvis det var mig så ville jeg forsøge at spare lidt penge sammen og så søge orlov i en kortere periode for at teste det af. Så reducerer du risikoen og kan samtidig give den fuld skrue en periode. 

Man kan regne nok så meget på om det kan hænge samme, men virkeligheden er sjældent den samme som regnestykket på skrivebordet. 

Synes det vil være oplagt at tage fat i de mange webshops der sælger fest-tilbehør. Måske der kan laves nogle samarbejder der. Det samme med butikker/shop der sælger brudekjoler etc. 

Blot et par tanker

Held og lykke med beslutningen.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe

Uden at jeg har set eller hørt en eneste tale fra din hånd (så vidt jeg ved i hvert fald), så tror jeg godt at du kan leve af at skrive anderledes festtaler.
Skriver du kun på dansk, eller også på andre sprog? Hvis du skriver på engelsk, så kan du overveje at afprøve din niche på Fiverr. Ikke den store fortjeneste, men alle skal starte et sted.


En god virksomhed er baseret på det såkaldte "Hedgehog Concept". Oprindeligt var dette pindsvinekoncept tre cirkler stillet op i et trekant, hvor i midten de tre cirkler har en fælles overlap. Én cirkel står for "Hvad er det, jeg synes er sjovt/brænder for", én cirkel står for "Hvad er det, jeg kan tjene penge på (økonomisk drivkraft)" og en cirkel står for "hvad er det, jeg potentielt er den bedste til i hele verden (eller: hvad er det, jeg er rigtig god til)". Alle cirkler kan have en hel liste med ting du kan komme i tanker om. De ting, som står i alle tre cirkler, er de ting du skal lave, hvis du vil have succes. Daniel Baun (Heartcore Business) har udvidet konceptet med en fjerde cirkel: "Hvad er det, der bidrager i verdenen".
Så for at svare på dit spørgsmål, om du kan leve af din passion: hvis din passion står i alle fire cirkler, så vil jeg absolut mene at svaret er "ja". Og jeg TROR at "at skrive anderledes festtaler" står i alle fire cirkler for dig.

Albert

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)