Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding igennem et ApS? (Bondora Go & Grow)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at investere i noget crowdfunding (specifikt Bondora Go & Grow).

Jeg er i tvivl om jeg må lave disse investeringer igennem mit ApS (holdingsselskab) som jeg i forvejen bruger til at investere i aktier med.

Jeg tror nemlig ikke det er muligt at oprette en konto derinde til sin virksomhed, men derimod kun som privatperson - og det er derfor jeg blev i tvivl om det overhoved er muligt/lovligt?

Nogen kloge mennesker der ved noget om dette, og om der er andre regler der gælder når man investere i crowdfunding i forhold til aktier for eksempel?

Tak på forhånd!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville gå til en revisor - men det er lovligt - og lidt afhængig af crowdfundingens form (formentlig med modydelse) vil du sikkert skulle aktivere beløbet frem til evt tabt  og her skal revisor nok vurdere om du altid vil have fradrag for evt tab)  men lovligt nok. - Måske platformen ikke vil have selskaber til at byde ind - men det er så en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv nogle private midler i Bondora Go & Grow, og fra hvad jeg kan se i profilen når man er logget ind og hvad jeg husker fra "hvidvask kontrollen", så tror jeg at det bliver svært som virksomhed, men skriv til dem. Bondora kontoen skal stå i dit firmanavn hvis det er selskabets penge du sætter ind.

Du skal også vide at det ikke er "bare lige" at hæve penge fra Bondora Go & Grow. Det kan i praksis tage måneder at få penge ud.

Af danske alternativer så har du bl.a. Flexfunding og Lendino. Begge disse er aldeles uproblematiske at investere i som dansk selskab. Her er det dog virksomheder man låner penge til og det kan tage lang tid at opbygge en låne-portefølje hvor risikoen er godt spredt. 

Årets resultat fra de investeringer man har steder som Flexfunding og Lendino kan ret enkelt indregnes i bogføringen ved årets afslutning på baggrund af årsopgørelser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)