Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man fjerne de legale ejer ved et selskab?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Min partner og jeg står i den situation at vi har hver et holdingselskab, og et driftselskab tilsammen. Begge holdings er 50% legale ejere for driftselskabet og vi er begge reelle ejere.

Vi har desværre ikke råd (regnskabs udgifter) til at fortsætte med alle 3 selskaber og har besluttet at hvis vi kan undvære nogle er det holdingselskaberne fordi vi har dårligt nok råd til at udbetale udbytte og har faktisk ikke gjort det endnu.

Kan nogle forslå mig hvad det smarteste er at gøre? og kan man godt gå ind og fjerne de to holdings fra driftselskabet og lukke dem og så kører videre ?

Tak på forhånd for dem af jer der tager sig tid til at læse dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej man kan ikke fjerne Holding selskaberne - men I er bare gode eksempler på, at for mange som ren standard mener at man da altid skal have et par holdingselskaber - som så viser sig overflødige og kræver omk. til bank, regnskab, lovpligtig arbejdsskadeforsikring mm

I kan ikke fjerne dem men må kunne sælge anparterne fra jeres holdingselskaber til hver af jer som private - til en reel pris svarende til værdien af drift, for ikke skat skal kunne sige I har fået noget skattefrit foræret = sætte jer i skat af en værdi. Så kan jeres holding selskaber lukkes ved frivillig likvidation eller erklæring (hvor I får personlig hæftelse HVIS der var gæld - hvad nok ikke er stor risiko i jeres holding - men  desværre - også fordi jeg skyder lidt fra hoften her, så skal I nok op med penge til rådgivning og korrekt værdi af anparter og lukning af de to holding selskaber. Det er ikke noget i bare kan gøre ved at ændre registreringer i virk.dk

Vent på om andre kan se anden udvej med to holding med hver sin ejer og ET drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John. Men hvis vi lukker begge holdingselskaber, på måden du nævner kan driftselskabet så stadig fortsætte, eller skal det også lukkes?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

John.med.selskaberne:

Mange tak John. Men hvis vi lukker begge holdingselskaber, på måden du nævner kan driftselskabet så stadig fortsætte, eller skal det også lukkes?

ja for I køber jo privat inden anparterne i drift fra jeres holding selskaber til den reele værdi - så I ejer så selv hver personligt ½ af drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah ja okay.

Så har jeg et andet spørgsmål. Det vil nok lyde underligt, men vil det være muligt i fremtiden at vi igen hver især laver holdings og køber anparterne tilbage fra drift? Med andre ord vender tilbage til gamle struktur?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja alt er muligt men koster og kan koste skat så beslut jer  Enten eller

vh john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John!

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inden i lukker holdingselskaberne ned, så vil jeg da anbefale jer at kigge på hvor langt I kan få omkostningerne ned. Tag gerne et kig på www.portfolio.help f.eks.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:

Inden i lukker holdingselskaberne ned, så vil jeg da anbefale jer at kigge på hvor langt I kan få omkostningerne ned. Tag gerne et kig på www.portfolio.help f.eks.

Godt råd fra en Amino som faktisk ikke virker til bare at være med for at sælge, men helt generelt har gode råd og fornuft med i rigtigt mange tråde jeg har fulgt - så det tør jeg gerne, ud over kun at kende Portfolia via Amino sige, er et skud værd. Ofte er den slags rådgiver udgifter de dårligste penge man nogensinde har sparet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de pæne ord John. Mit bidrag på amino blegner jo noget i forhold til dit, men jeg håber da stadig at kunne hjælpe. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)