Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man tjene ekstra ved siden af sit flexjob

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Min kone er flexjobber, grundet tarmsygedom, (Morbus Crohns) og visiteret til 10 timer pr uge.

Meget af tiden hjemme bruges på at sove, og hun vil gerne arbejde mere, men kan ikke holde til det. Hendes job er som pædagog.

Mit spørgsmål er så om jeg må ansætte hende i 5-10 timer om ugen til at holde styr på bogføring, tilbud og diverse i mit firma... Hendes arbejdsadresse vil udelukkebde være derhjemme, i det omfang hun kan overskue det.

Jeg er godt klar over at hendes flexjob sag vil blive genoptaget hvis hun f.eks arbejder 10 timer andetsteds som er af mere krævende karakter - men det her vil være hjælp til mit firma (som hun i en eller anden form for grad alligevel bidrager til derhjemme - Men må jeg aflønne hende)?
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hendes flexjjob forudsætter at hun kun kan arbejde 10 timer om ugen. Hvis hun kan arbejde mere, skal det selvfølgelig modregnes på den ene eller anden måde (kender ikke de præcise regler).
Så nej, du må ikke lønne hende, og hun må heller ikke ikke arbejde ud over de 10 timer om ugen (løn eller ikke løn), det er vurderet hun kan klare.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 15. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kirsten undskyld, men du kender ikke de regler, og det er forkert det du skriver.

At man er visiteret til fleksjob til fx 10 timer ugentligt, betyder blot at det er hvad man har fremvist i den type job man blev afklaret i.

Man kan fx godt arbejde 37 timer om ugen, og ved lavere arbejdsintensitet. Et eks. Kunne være at man yder 50% når man er på job, hvilket betyder at arbejdsgiver aflønner de 18,5 timer til borger. Hvorefter kommunen udregner flekslønstilskuddet ud fra indtægten.

Derimod er det lidt mere speget når det gælder til at du vil ansætte din kone, det er til gengæld ikke sikkert at man vil godkende det som et fleksjob. Men derfor må hun jo gerne arbejde alligevel - det fritager hende bare ikke fra jobsøgning osv.

Jeg ville kontakte hendes jobkonsulent hvis jeg var jer, og drøfte sagen så kan få et klart svar i jeres situation.
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 4 fleksjobbere ansat i mit drift-team.

Mit indtryk er, at de blive modregnet i deres ydelse hvis de tjener mere. Det være sig på jobbet hvis de fx. får lønforhøjelse, eller hvis de har bijob. 

Men tag fat i hendes jobkonsulent.

De bedste hilsner

Anders

Tilmeldt 15. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er korrekt, men ikke så simpelt som det :)

Fleksløns tilskuddet afhænger af en formel hvori løntimer og timeløn indgår, og som regel kan højere timeløn altid betale sig.

Man skal se kombinationen af løn fra arbejdsgiver og fleksløns tilskuddet som ens løn, og ikke tænke i om man bliver modregnet

Jeg driver selvstændig virksomhed på fritidsbasis, og mit fuldtidsjob er sjovt nok jobformidler på fleksjob området :)
Tilmeldt 16. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener også at det forligger sådan, at hvis man har flexjob 10 timer om ugen, men så arbejder 12 timer, så bliver der modregnet 2 timer.
Tilmeldt 15. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er igen lidt ved siden af, jeg ville ikke sige ukorrekt da der altid er en beregning ift. Modberegning.

Hvor om alt er, så må man gerne arbejde mere end hvad man er visiteret til, altså fx visiteret til 10 timer, må godt arbejde fx 20 timer. Uanset om man er på 50% eller 100% arbejdsintensitet.

Det er først et "problem" hvis man kan kategoriseres som selvforsørgende, for så er der jo ikke behov for at være i fleksjob ordningen.

Det kan altid betale sig at arbejde som fleksjobber, og modregning er fair, da man opnår en væsentlig forbedring af privatøkonomien, fremfor at være på ledighedsydelse.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Aimpoint:
Det er igen lidt ved siden af, jeg ville ikke sige ukorrekt da der altid er en beregning ift. Modberegning.

Hvor om alt er, så må man gerne arbejde mere end hvad man er visiteret til, altså fx visiteret til 10 timer, må godt arbejde fx 20 timer. Uanset om man er på 50% eller 100% arbejdsintensitet.

Det er først et "problem" hvis man kan kategoriseres som selvforsørgende, for så er der jo ikke behov for at være i fleksjob ordningen.

Det kan altid betale sig at arbejde som fleksjobber, og modregning er fair, da man opnår en væsentlig forbedring af privatøkonomien, fremfor at være på ledighedsydelse.

Som jeg har forstået det så er det sådan at hvis man over en længere periode arbejder mere end man er visiteret til så skal flexordningen genovervejes? Er det ikke korrekt og i så fald hvad er så reglerne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)