Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO og topskat - kan det betale sig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål angårende VSO og topskat: om det vil kunne betale sig at lave en VSO. Håber nogen kan svare på det! :) 

Sidste år (2019) havde jeg et resultat i egen virksomhed = ca 400.000 kr hvoraf jeg overførte i alt ca 100.000 kr i løn - resten står stadig på firmakontoen.

Desuden havde jeg en A-indkomst på = ca 145.000 kr 

Dvs. i alt 545.000 kr.

Jeg ved ikke hvor meget jeg vil kunne “spare” i skat med en VSO løsning. Vil det kunne betale sig for mig at lave en VSO, så jeg undgår at betale topskat? Jeg regner nemlig med at tjene rigtig meget mindre i år. På den anden side betaler jeg vel kun topskat af de penge som overstiger 513.400 kr? (topskattegrænsen 2019 vist nok?) = dvs. topskat af de 31.600 kr?

Jeg er både blevet rådgivet TIL at lave en VSO og IKKE at gøre det. Min tanke er at det muligvis ikke kan betale sig, da det også koster en del at få lavet VSO, men jeg har ingen anelse? Vil det kunne betale sig i det her tilfælde?

Tusind tak for hjælp!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine tal er EFTER AM bidrag så er der jo lidt at hente ved at bruge det for 2019 umiddelbart men det koster jo også let lidt til revisor - for næste år med mindre indtægt og 531.000 efter am = 577.174 før AM bidrag - er det jo næppe nødvendigt. Det vil afhænge af hvad du kan selv og hvad en revisorhjælp så ellers formentlig koster for 2019 og 2020 lyder ikke så aktuelt at tænke med ind

Løn har du næppe haft i enkeltmands men hævet penge som du beskriver det

Du kan jo også let fjerne nogle og halvtredsstusinde ved ratepensionsindbetaling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for den afklaring!! Det viser sig at jeg troede at topskat-grænsen var før AM bidrag! ...hvis jeg tager 8% af det hele så havner det et godt stykke under grænsen, så ingen grund til VSO :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)