Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvetering af I/S til ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg har sammen med en kammerat en I/S på fritidsbasis, som vi skal have lavet om til et ApS (Advokat på mandag ;)

Vi har ca. en egenkapital på 400.000 i firmaet (Fortrinsvins varer, samt lidt kapital)

Der skulle vel ikke være noget til hindring for at vi f.eks. "låner" ca. 100.000 i banken, og betaler resten selv på vores advokats klientkonto (125K + 5K til stifelse = 130.000 ), og så efter nogle dage tilbagebetaler banken de 100K ?
Vi har jo værdierne i firmaet. (Varer samt lidt kapital)
(For at slippe for at låne det i varelageret)

Andet spørgsmål ?
Nu har jeg så lige købt en bil til 200K på hvide plader (Brugt). Kan jeg indskyde den i et Holding selskab som indskud (altså et Holding som har 50% af vores internetfirma) Bilen er gældsfri.

Mvh Thomas

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber ikke det er pågældende advokat du har nedenstående oplysninger fra. Du skriver at I har en egenkapital på 400.000 kr. Så er der ingen grund til at indskyde anpartskapitalen kontant. I stedet stifter I selskabet ved indskud af virksomheden (apportindskud af aktiver), og I laver så et tilgodehavende til jer på forskellen mellem de 400.000 og de 125.000+ stiftelsesomkostningerne.

I kan også lave det som en skattefri omdannelse. Her kan I bare ikke få et tilgodehavende.     

Holdingselskabet kan stiftes ved indskud af anparterne i ovenstående selskab. Du kan I princippet også godt indskyde bilen men det er en dårlig ide. Du har jo ingen arbejdsindsat i holdingselskabet, og er derved ikke berettiget til at modtage løn i form af fri bil fra selskabet. Dvs. du bliver beskattet og selskabet får ikke lov at afskrive og fradrag for udgifterne på bilen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)