Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af private værdipapirer til selskab?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg står i den situation, at jeg for ikke så længe siden investerede i værdipapirer der nu er steget i værdi, hvilket selvfølgelig er dejligt.

Det der ikke er så dejligt er at jeg stadig modtager SU og jeg har et maks. på hvad jeg må tjene ved siden af min SU. Det kan meget vel være det smarteste at sælge værdipapirene i 2020 for maksimalt afkast - hvilket vil resultere i at jeg har tjent for meget, og skal betale en masse penge tilbage til SKAT.

Mit spørgsmål er derfor om jeg kan overføre mine værdipapirer til mit eget selskab også sælge dem der, også vente med at hive dem ud til jeg ikke modtager SU længere? Jeg er helt med på at på et tidspunkt skal jeg betale skat af dem, men hvis dette kunne udskydes ville det være fantastisk.

Glæder mig til at høre hvad i tænker :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun overføre den til et selskab til dagens kurs og så har du jo gevinsten privat. Derefter vil de så blive hårdere beskattet i selskabet - med 22% lagerskat hvert år og for at du kan få pengene ud, med mindst 27/42% ganske som privat - 

En del papirer vil nok have fået et slag under coronakrisen - men det har du vel check på. Du kan ikke få dem væk fra det private uden det sker til dagens kurs

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar!

Jeg kan se at du er "overvismand" herinde, så har du et forslag til hvordan jeg evt. kunne løse dette? 

Vh.
Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

som bevis på jeg hverken er over - eller alm vismand Smile så nej - der kan aldrig uden skat føres værdipapirer ud af privaten -. med mindre du sætter dem i pensionsdepot efter pensionsregler for f.eks ratepension - men jeg kender ikke nok til SU om man kan betale til ratepension for at undgå modregning i SU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du kan kun overføre den til et selskab til dagens kurs og så har du jo gevinsten privat. Derefter vil de så blive hårdere beskattet i selskabet - med 22% lagerskat hvert år og for at du kan få pengene ud, med mindst 27/42% ganske som privat - 

Med meget langsigtet investering for øje (+10 år) og ved høje beløb og hyppige handler da kan firma-investering godt være at foretrække. Årsagen er at man har en lavere løbende beskatning, indtil pengene skal ud. Men i det normale tilfælde er det næppe en fordel i selskabsregi mindre der er andre ting som spiller ind - f.eks. driftsindkomst i firma over topskatteniveau,  SU regler, Pensions-regler osv.

Til spørger: Sælg så din opgjorte realiserede aktieindkomst ikke overstiger laveste niveau af progressions-grænsen hhv. SU-regler i 2020, og gentag i 2021. Du kan som John skriver ikke få dem afhændet andet end til markedspris, hvilket vil sige salg til dagskurs.  

JOhn: HAr du link om at man kan indskyde noterede aktier på pension uden beskatning - altså til anskaffelses-kurs?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal være meget langsigtet at foretrække 22% lagerskat af alt - mod 0 lagerskur privat og 22% af udbytte mod 27/42 privat som så tilkommer siden i selskab, Jeg  ville ikke overveje dete

Nej aktier kan ikke indskydes til pension til opr kurs - det var det udbytte som må være trådstarter problem i forhold til SU - det kan skydes ind på rate f.eks og give skatttelettelse og - som jeg skrev MÅSKE ly for SU - jeg ved ikke om ratepensionindbetalinger reduceres den indkomst SU beregner på men tror det, da det er egenindkomstn

Der er ingen måder at skyde noget ind nogen steder til andet end dagskurs men der er jo ikke latentskat generelt (kun få papierer privat) så det er udbyttet som må være trådstarter problem - kurset stigningen kan vente til efter SU 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)