Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fulstændig express

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg importer ure fra kina til salg i webshop,

er der evt nogle der ved ang fortoldning, jeg har fået denne seddel der hedder

Fulstændig express- det europæiske fællesskab nogle gange, men jeg skal

vel selv udfylde den også, når den ikke er med, da det ikke er alle gange

den kommer, er der nogle det ved noget om det ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have dokumentet fra den speditør der har forstået fragten/indforldningen  i Danmark.  Det er ikke et document du selv skal udfylde.

Tilmeldt 4. Apr 20
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Ravn siger :)

Partner i Norh Låsesmed

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ravn nævner, er det en god idé at alliere sig med en speditør i dette tilfælde. Min erfaring er, at de fleste leverandører (og måske især fra Kina), ikke har styr på det generelle regelsæt omkring import og told, hvorfor man hurtigt kan få fingrene i klemme hvis man skulle blive taget ud til kontrol af toldstyrelsen. Derfor vil jeg klart råde til at begynde dialog med en speditør omkring fortolding af de produkter du køber og sælger.

//Stefan | Black Capital Ventures | Ooolio.com - Alt i tøj og mode online 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan Johansen:
ikke har styr på det generelle regelsæt omkring import og told, hvorfor man hurtigt kan få fingrene i klemme hvis man skulle blive taget ud til kontrol af toldstyrelsen

Nu er det ikke leverandøren men derimod importøren der skal have styr på reglerne vedr. import samt told.

Det er faktisk de danske importører og til dels speditørerne der ikke har styr på at bruge de rigtige varekoder ved indfortoldning. Som importør skal man kende den korrekte varekode for de vare man ønsker at importere, og sikre sig at speditøren anvender disse varekoder.  udover det skal man naturvis have kendskab til reglerne vedr. bl.a CE mærkning, Reach regler .... osv.

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Nu er det ikke leverandøren men derimod importøren der skal have styr på reglerne vedr. import samt told.

Det er faktisk de danske importører og til dels speditørerne der ikke har styr på at bruge de rigtige varekoder ved indfortoldning. Som importør skal man kende den korrekte varekode for de vare man ønsker at importere, og sikre sig at speditøren anvender disse varekoder.  udover det skal man naturvis have kendskab til reglerne vedr. bl.a CE mærkning, Reach regler .... osv.

Det er helt korrekt. Min pointe var blot her, at man kan hurtigt få en falsk tro omkring at det man gør er helt efter bogen, fordi leverandører garanterer det ene og det andet. Men som du selv nævner, så skal man have fat i en speditør der kan hjælpe med korrekt fortoldning af de modtagne varer. Som udgangspunkt er importøren vel ham selv, medmindre man også vælger at outsource denne opgave.

//Stefan | Black Capital Ventures | Ooolio.com - Alt i tøj og mode online 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan Johansen:
Men som du selv nævner, så skal man have fat i en speditør der kan hjælpe med korrekt fortoldning af de modtagne varer.

Som jeg skrev tidligere er en speditør ikke nogen garanti for at den rigtige varekode bliver anvendt, hvilket har afgørende betydning for toldsatsen . Jeg opleveret stort set altid fejl i de varekoder som speditørerne har anvendt, de bruger ikke tid på at finde den helt korrekte varekode hvilket ofte kan være svært.

Man skal huske på at det er importøren og sikke speditøren der er ansvarlig for at infortoldningen sker korrekt.

Tilmeldt 29. Nov 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)