Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undersider

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Sebastian Damm Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået til opgave at arbejde på hjemmesiden https://bygningssnedkeriet.dk/ hvor der er blevet oprettet en del undersider på https://bygningssnedkeriet.dk/vi-tilbyder/ - men jeg har ikke fået så maget tekst at arbejde med på de enkelte undersider. Jeg overvejer om det give mere SEO værdi at samle nogle af disse undersider til færre sider - men dermed til gengæld med mere tekst på siderne?

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Damm:
Jeg overvejer om det give mere SEO værdi at samle nogle af disse undersider til færre sider - men dermed til gengæld med mere tekst på siderne?

I mine øjne er der for få sider, da der uden tvivl er en masse longtail-søgeord, lokale søgeord samt en masse spørgsmål fra potentielle kunder (din kundes kunder) der kan skabes indhold til. Men jeg antager, at det var en af dine første råd til kunden, samt at kunden ikke er interesseret i at tilkøbe en masse tekster?

I øvrigt kan jeg med en hurtig og overfladisk søgeordsanalyse konstatere at der er en lang række søgeord at gå efter, som hjemmesiden i øjeblikket ikke fokuserer på. Dette kræver ”bare” tilretning af nuværende tekster.

Når jeg kigger på de enkelte sider, så er den første tanke der slår mig, at der mangler billeder/eksempler/inspiration til hvordan det ser ud med et nyt vindue/trægulv/udestue osv. Ikke nok med det sandsynligvis vil øge konverteringsraten, så gør det også siderne lidt mere spændende og indholdsrige. Hvis man ovenikøbet bruger allerede eksisterende billeder fra tidligere opgaver, så kan din kunde evt. skrive et par linjer til hvert billede, og så har de nyt billigt/gratis indhold til siderne.

Nu ved jeg ikke, om det er din opgave, men jeg tror, det er værd at forsøge at splitteste CTA’en ”få et uforpligtende tilbud”. Du kunne evt. fjerne navn-feltet helt, du kunne tilføje en select-boks, hvor du automatisk henter sidenavnet som standardvalg til emne, således brugeren ikke selv skal skrive emne, og du kunne evt. erstatte besked-feltet med en ”tilføj kommentar”-knap, således feltet kun vises, hvis brugeren trykker på knappen. Derudover kunne man også tilføje mulighed for at hente info fra Facebook, så brugeren kun skal trykke på én knap.

For at svare lidt mere præcis på dit spørgsmål så havde jeg personligt tænkt i brugervenlighed frem for SEO-værdi – hvilket i øvrigt i stigende grad går hånd i hånd. Lad os sige du vælger at samle trægulve og isolering på én side. Er det sandsynligt, at den besøgende leder efter begge ting på én gang? Hvis ja – så kan du samle på en side i mangel på mere/bedre indhold. Hvis nej – så bør de holdes adskilt.

Jeg ved intet om branchen og de tilbudte services, så måske giver det mening at samle nogle andre emner, men du forstår vidst, hvad jeg mener Smile

Fra Herning
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på, hvilke søgeord der ligger på dine enkelte undersider.

Nogle søgeord får lov at få deres egen side, mens andre typisk bor sammen med et lidt større søgeord.

Den nemmeste måde at tjekke om dine søgeord skal have deres egen side er at lave en google søgning på det, og se om top 5 resultaterne har deres egen dedikerede side til søgeordet, eller om de bor på en side, hvor titlen ikke underholder søgeordet.

Hvis ja, så behold dem

Hvis nej, så læg dem ind under en af dine andre sider

E-commerce og online marketing nørd. Ejer webshoppen 

www.vikleliv.dk 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)