Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress-eksperter: input til sikkerhed om gemt password

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle WordPress-eksperter

Kan nogen hjælpe mig med en bedre løsning? Jeg har en kunde som har et webformular (WP Forms 7) på sit website.
Han modtager en mail når nogen udfylder formularen. Mailen bliver sendt direkte fra webhotellet, sandsynligvis vha. phpmailer() funktionen
Den bruger altså webhotellets mailserver. Kunden har Office 365 for Business. Jeg har udvidet hans SPF-record med spf.unoeuro.com, og det virker OK.

Jeg vil dog være helt sikker på at mailsene ikke forsvinder i SPAM, og derfor vil jeg gerne bruge en ekstern server. Om det er SMTP eller Exchange er for mig ligegyldigt.

Jeg har afprøvet en del plugins. Naturligvis skal der fortælles til pluginet hvilket brugernavn og password der skal bruges, og det bliver gemt i plain text. Det ville blive meget besværligt hvis det skulle gøres anderledes (det KAN dog lade sig gøre). I de plugins jeg har afprøvet bliver passwordet dog gemt i databasen - og dét er for mig en tand for farligt. Jeg vil meget hellere at passwordet bliver gemt i en fil, f.eks. wp-config.php. Der er trods alt mere sikkerhed på filsystemet end på databasen.

Er der nogen der ligger inde med viden om et plugin der gemmer passwordet i en fil i stedet for i databasen?

Albert

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det får jeg kigget på!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)