Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtigst mulig pengeoverførsel fra kunde til firma?!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er ved at åbne en hjemmeside der skal sælge forskelligt elekronik.

Jeg vil gerne vide om det er muligt, at der er et firma udover SRIPE, der kan trække pengene med de samme og lande på min erhvervskonto straks eller indenfor 24 timer, uden at reservere beløbet i flere dage når en kunde har købt et produkt? Måske Verifone eller Nets?

På forhånd tak.

Mange venlige hilsner
Karim
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31

Der er ingen der må trække beløbet over på din erhverskonto før varen ER afsendt-  Nogen kan være smidigere med at overføre så snart der er vist afsendt - men det SKAL vises afsendt før det må trækkes

vh John Hannover

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 933
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:29

Ikke helt rigtigt, John. Det er indehaveren der klikker på et link eller en knap for at gennemføre betaling. Hvis indehaveren klikker inden varen er sendt, så bliver pengene trukket fra køberens kort/konto. At det er god skik at vente indtil varen er sendt/leveret,

Hvis jeg kigger helt bogstaveligt på hvad du skriver

Cookie - John Hannover:
ingen der må

Så har du nok ret. Det er dog sådan at - som en advokat på et iværksætterkursus, jeg deltog i, sagde - der er ingen lovbestemmelse uden en "medmindre". Der er en del undtagelser der gør at pengene på trækkes alligevel, selvom varerne er afsendt.

Når der bliver trukket på knappen/linket "hæv" (eller hvad den nu hedder i et bestemt system), så sendes "betalingsordren" til en Gateway, som sender det videre til indløseren (nogle gange er det dog samme virksomhed). Både indløseren og gateway'en kan tilbageholde penge et x-antal dage, før de udbetaler.

Jeg kender IKKE de forskellige udbetalingsfrister indløsere og gateways håndterer. Hos QuickPay (gateway) i kombination med Clearhaus (indløser) går der i min kones tilfælde op til 2 uger før pengene står på kontoen.

Albert

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 10:05

Jeg er fuldstændig enig med John og Mickey.

Beløb må ikke trækkes før varerne er afsendt. Jeg anvender Pensopay og der er "udbetaling" hver torsdag.

Pensopay skulle have salgs/leveringsbetingelserne at så på hjemmesiden osv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:47

Albert van Harten:

Ikke helt rigtigt, John. Det er indehaveren der klikker på et link eller en knap for at gennemføre betaling. Hvis indehaveren klikker inden varen er sendt, så bliver pengene trukket fra køberens kort/konto. At det er god skik at vente indtil varen er sendt/leveret,

Hvis jeg kigger helt bogstaveligt på hvad du skriver

Cookie - John Hannover:
ingen der må

Så har du nok ret. Det er dog sådan at - som en advokat på et iværksætterkursus, jeg deltog i, sagde - der er ingen lovbestemmelse uden en "medmindre". Der er en del undtagelser der gør at pengene på trækkes alligevel, selvom varerne er afsendt.

Du er helt forkert på den, det kunne ikke være mere forkert, det du skriver. 

Man må IKKE hæve penge, før varen er sendt afsted fysisk, det er altså ikke nok, at der genereres en label eller andet.

Hvis man læser de aftaler, som indgås, for at koble et betalingssystem på en shop, så er Mastercards, Visas og de andre korts betingelser, at hævningen først må ske, når varen er afsendt. Dette er et aftale forhold, som man siger ja til, for at kunne modtage kortbetalinger.

Endvidere er det en overtrædelse af Markedsføringslovens §1, om god markedsføringsskik.

Så hvis en advokat på et kursus siger noget andet, burde denne nok læse lidt op på både aftaleret og markedsføringsloven, for det er da et vanvittig råd at komme med! :)

Tilmeldt 15. Mar 19
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

7 Gode Vaner (Stephen R. Covey), Vane nr. 5: Søg først at forstå, dernæst at blive forstået.

Jeg har aldeles ikke sagt at en advokat har sagt at pengene må trækkes før varen er afsendt. Så du burde nok læse lidt på hvad jeg skrev, før du kommer med en udtalelse om hvorvidt jeg har ret eller ej.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der står intet som helst om afsendelse i markedsføringsloven, det er noget forbrugerombudsmanden har fundet på sammen med de andre nordiske lande. De kalder det et "standpunkt" og det er ren mavefornemmelse og intuition. Det hele handler om hvor vidt en forbruger er tryg ved handelen og om den er rimelig for begge parter.
Man må gerne trække beløbet for varen er afsendt, hvis det ikke anses for værende "urimeligt", og det må man jo så spørge forbrugerombudsmanden om det er, før man sætter det på sin webshop. Så der er en undtagelse i loven, den er bare ikke belyst præcist.

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/find-sager/markedsfoeringsloven/sager-efter-markedsfoeringsloven/ehandel/traekning-af-penge-for-vare/

"Hvis en erhvervsdrivende trækker beløbet før afsendelsestidspunktet, og der ikke udtrykkeligt er aftalt forudbetaling, kan der efter Forbrugerombudsmandens opfattelse være tale om en overtrædelse af markedsføringslovens § 1 om god markedsføringsskik."

Tilmeldt 15. Mar 19
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tænker at det er det, advokaten på iværksætterkurset, som jeg deltog i, mente, da han sagde "loven siger sådan og sådan, medmindre ...". Advokaten sagde også, at det ikke kun er lovtekster der gælder men -netop som du nævner- også afgørelser af forbrugerombudsmanden, aftaler med fagbevægelser, aftaler med brancheforeninger, domme, og en hel række andre form for bindende regler. Det er derfor, sagde han, at der ofte kan være en meget klar og tydelig lovtekst, som alligevel ikke har noget at sige i en bestemt situation, fordi andre love eller andre regelsæt gør undtagelser på den oprindelige bestemmelse.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)