Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software til tegning og konstruktion

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg skal have lavet en prototype af min ide. Den skal efterfølgende design beskyttes. 

At få lavet prototypen kræver først en tegning og nogle konstruktions/styrke beregninger. Emnet er stål/aluminium. 

Jeg vil høre om nogen kender noget software jeg kan tegne og beregne på det i? 

Gerne noget gratis software. 

Det er ikke en avanceret konstruktion. 

Mvh Michael 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut fint ser det ud. Tak 😊

Skal lige finde ud af hvad det kræver af min pc at køre det 🤔

Tilmeldt 17. Aug 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan formentlig hjælpe dig både med tegning og en styrke simulation Hvis du er interesseret. 
Jeg har Autodesk Inventor til rådighed. 

Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker men har behov for selv at lege lidt med design osv, så nok bedst at jeg selv lærer det. Håber det er til at gå til. 

Tilmeldt 17. Aug 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ok

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

startupperen:

Absolut fint ser det ud. Tak 😊

Skal lige finde ud af hvad det kræver af min pc at køre det 🤔

Fusion 360 kører med meget lave krav til computeren da den er web baseret og du hvis du vil kan købe dig til cloud processing for tungere processer. Den kan køre både på Apple og PC.
Samtidig er det en software som stortset alle FABLABS bruger, og der er en helt fantastisk mængde instruktionsvideoer på youtube
Hvis der er enkeltdele du vil tegne kan du se på emachineshop.com hvor du også kan få priser med det samme, men det er til parts og ikke assemblies. 
Fusion har også gratis FEM analyse og integreret CAM og additive (3D print)
Fra Bedsted Thy
Tilmeldt 12. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan anbefale et 3D fuldt design/konstruktion program, der hedder Alibre. Du kan prøve det gratis her: https://www.alibre.com/

Det er ca 25-30% af både pris og opdateringsaftale, der kan du kontakte www.nettocad.dk 

Bruger det selv...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

startupperen:

Jeg takker men har behov for selv at lege lidt med design osv, så nok bedst at jeg selv lærer det. Håber det er til at gå til. 

De videoer som Lars Christensen (dansker der arbejder for Autodesk i USA) har lavet er fantastiske til at lære det fra, men Autodesk producerer hele tiden materiale der er en fantastisk hjælp og der er et fantastisk forum for brugere - på engelsk naturligvis.

Hvis du skal til at lære det så er Fusion 360 det helt rigtige sted at starte, for det æder sig hastigt ind i de andre, og har forbedringer hver måned. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom P. Jensen:

Kan anbefale et 3D fuldt design/konstruktion program, der hedder Alibre. Du kan prøve det gratis her: https://www.alibre.com/

Det er ca 25-30% af både pris og opdateringsaftale, der kan du kontakte www.nettocad.dk 

Bruger det selv..

Alibre et et glimrende system som vi udvikler det meste i, da jeg ikke helt mentalt har fået min tankegang skiftet til Fusion 360, og Bent fra Nettocad er en fantastisk hjælp. Fusion 360 har dog efterladt Alibre på parronen for lang tid siden, og det er en fantastisk befrielse at du har automatisk versionsstyring, at du kan ændre navne i subassemblies, og reorganisere uden at skulle bygge nye assemblies mv. 

Fusion er langt mere fleksibelt (selvom jeg har meget lettere ved at bruge Alibre da jeg har 10 års erfaring med det). Fusion har rendering inde i applikationene og ikke som Alibre gennem eksport til Keyshot af døde billeder. I rendering følger dine ting med til nye assemblies, og du skal ikke rederer alle views. DU kan lave FEM analyser i softwaren. Se eksempelvis denne &t=75s">

&t=75s for hvad du får med i softwaren. Du kan købe generative design (lave de stærkeste letteste dele), du har avanceret fremstilling indbygget inklusive 5 akset simultan fræsning - dog ikke så avanceret som de CAM pakker der koster 100000kr/bruger/år.

Alibre er godt, men pris/performance kan slet ikke måle sig med Fusion 360, og specielt ikke hvis du ikke er begrænset af at det irriterer dig at Fusion ikke virker som Alibre med de ting du ikke har lært endnu.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)