Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man udbetale B-honorar til cpr med en PMV?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har i 2019 udbetalt tre honorarer og lavet særskilte kontrakter med musikernes cpr numre på.
Jeg ville indbette det via e indkomst i år, men kan ikke få adgang. Har prøvet på virk.dk, men det ser ud til at fanen hvor man ændrer sig til at blive arbejdsgiver ikke er tilgængelig.
Er jeg nødt til at ændre virksomhedstype til enkeltmandsvirksomhed for at kunne indberette udbetalingen af honorarerne?

Mange hilsner
Nicolaj
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan ikke betale honorar fra en PMV da arbejdsgiverreg er en forpligtelse og det må du ikke have. Du kan ikke betale dem fra dit PMV da du ikke må have ansatte overhovedet - så ja du skal i så fald være enkeltands

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved du om jeg så godt kan blive enkeltmands med tilbagevirkende kraft fra fx april '19  hvor jeg udbetalte første honorar? Eller skal jeg på en eller anden måde forblive pmv og have trukket honorarerne tilbage for at det kan blive lovligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det ved jeg ikke men mange af funktionerne kan man absolut blive bagud - moms inkl så det ville jeg tro - du kan jo teste og se om ikke der kommer en dato du skal skrive ind - inden du skal godkende-  der sker ikke noget ved at lege med det uden at godkende, og som heller ikke noget ved at få godkendt, så retter man bare tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)