Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesidehjælp omk.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Søger en smule personlig erfaring, råd eller andet til om en evt. start af virksomhed.

Jeg går med tankerne om, at starte en virksomhed der yder online studiehjælp. Lidt a la studienet, men mere målrettet et specifik emne/uddannelse. Det gælder både adgang til noter, alternative forklaringer, videoer mm. Jeg arbejder med det til dagligt, og det er noget jeg brænder for, så mit mål er ikke at tjene bunker af penge, men nærmere bruge min erfaring og støtte folk i det jeg så som kerneproblemer under uddannelsen, men også at støtte eleverne bedst muligt i, at komme ud på den anden side langt bedre rustet til hverdagen. Og derudover, så er jeg ikke i tvivl om, at jeg selv ville få en masse ud af det rent fagligt, men på den anden side, ønsker jeg heller ikke at køre min egen personlige økonomi helt i bund. 

Jeg har stadig mange ubesvarede spørgsmål, men til en start, vil jeg nøjes dette: Hvad vil omkostningerne ligge i til at få opbygget en brugervenlig hjemmeside og hvad vil løbende omkostninger være i den forbindelse? Den skal selvfølgelig indeholde adgang til bruger oprettelse og login, betalingsmuligheder ift. abonnementsordning, søgefelt på specifikke områder/ord, kategorier med dropdown-menu osv osv.

Jeg søger blot et estimeret beløb fra eksperterne - tak for jeres tid

Med venlig hilsen

Adam

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt Ulrik, tusind tak :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg jo ikke, hvor stor din målgruppe er - men ummidelbart bør det ikke have de store økonomiske udgifter. Jeg kan prøve at lave en lille udregning her, baseret på at platformen bliver bygget i wordpress (da det virker til ikke at skulle være for dyrt og at du selv skal kunne redigere i det):

- DigitalOcean som hosting til 65,- om måneden (10$)

- Domæne til en halvtredser om året

12 * 65 + 50 = 830


Nu ved jeg ikke, hvad din baggrund er og om du selv tænker du kan løfte opgaven? (For så kommer der jo også penge til en udvikler oveni)

Mvh 
Frederik Chalmer

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det bare om at komme igang.

LifterLMS 299 dollars om året (afhængigt af pakke du vælger)

Elementor Pro 49 dollars om året

Domæne ca. 50kr om året

Hosting ca. 10 dollars

I alt - ca. 2500kr om året

Herudover kommer der omkostninger til betalingsløsningen, som i tilfælde ef du bruger stripe vil være 1,4% per ordre + 1,8kr. 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af om det er noget du selv vil lave eller du vil betale dig fra det. Sætter du det hele op selv vil det kunne gøres ganske billigt:

Hosting hos Simply: 19,- pr. mnd.

Domænenavn 50,- om året

WordPress Tema fra StudioPress $99

Membership plugin til WordPress som f.eks. S2Member $89

Ønsker du at kunne modtage mange betalings former (kreditkort, mobil betaling, faktura etc)  skal du have opsat en betalingsgateway som f.eks Quickpay. 5,- per transaktion. 

Det kræver så at du er villig til at bruge tiden på det. Det er rigtig meget at sætte sig ind i, også når det kommer til markedsføring, søgemaskineoptimering osv.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam.

Det er en super god idé du har som jeg tror du kan få succes med, hvis du gør det rigtigt.

Som flere herinde skriver kan du måske lave det hele selv for et par tusinde kroner. Den største udgift hvis du vælger at gøre det hele selv er tid. Der er virkeligt mange ting at sætte sig ind i. Selv hvis man får sat sig ind i det hele er det ikke sikkert at resultatet bliver som ønsket.

Man kan godt komme langt med et færdiglavet tema i f.eks WordPress, men ofte er der nogle ting man ikke selv kan indstille i temaet. Det kan være højre/venstre ligestilling af noget tekst, farver, størrelser osv. For at ændre i  nogle af disse ting skal man kunne kode HTML og CSS - muligvis også javascript og lidt PHP. Man skal også finde ud af hvordan man opsætter en løsning i WordPress og hvordan softwaren fungerer.

Hvis du har tiden til det, vil det økonomisk set være den billigste løsning. Hvad angår din tid, klart den dyreste.

Man må gøre op med sig selv om man har overskuddet til at gøre det hele selv, med den risiko at bruge utallige aftener hvor man river sig i håret, og at slutresultatet alligevel ikke bliver som man ønsker sig.

Der er også den mulighed at hyre en freelance webdesigner eller et webbureau, som kan lave alt fra start til slut. Det vil klart blive dyrere, men til gengæld sparer man en masse tid, som kan bruges på at planlægge markedsføring, forretningsmodel osv. Så kan man hurtigere komme i gang, og spørgsmålet er om det i sidste ende ikke alligevel er billigere hvis man skal udregne sin egen timeløn.

Man kan spørge sig selv "hvad koster det så?". Det vil afhænge af mange forskellige faktorer. Mange bureauer tager ofte en meget høj pris fordi de skal aflønne medarbejdere, bruge penge på markedsføring, software, skabe overskud i virksomheden osv.

At bruge en freelancer der ved hvad vedkommende laver vil være billigere, men er selvfølgelig forbundet med den risiko at det kan tage lidt længere tid at udarbejde siden færdig. Vedkommende kan blive syg, have andre projekter sideløbende osv. Fordele og ulemper må man gøre op med sig selv. Selv hvis man hyrer en freelance webdesigner eller multimediedesigner er priserne svingende - det samme er kvaliteten. 

Jeg ville (måske) godt kunne lave sådan en løsning, men en fast pris vil være svært at give ud fra et indlæg her. For at få en lille indikation af et prisleje kan man f.eks prøve min hjemmeside prisberegner på https://briix.dk/prisberegner/ 

Det lyder dog som om at dit projekt går lidt udover en standard løsning og derfor vil det kun være en indikation på hvad sådan en hjemmeside koster.

Jeg håber mit svar kunne bruges til noget. Held og lykke med dit projekt.

Dbh Andreas. 

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Brix:

Hej Adam.

Det er en super god idé du har som jeg tror du kan få succes med, hvis du gør det rigtigt.

Som flere herinde skriver kan du måske lave det hele selv for et par tusinde kroner. Den største udgift hvis du vælger at gøre det hele selv er tid. Der er virkeligt mange ting at sætte sig ind i. Selv hvis man får sat sig ind i det hele er det ikke sikkert at resultatet bliver som ønsket.

Man kan godt komme langt med et færdiglavet tema i f.eks WordPress, men ofte er der nogle ting man ikke selv kan indstille i temaet. Det kan være højre/venstre ligestilling af noget tekst, farver, størrelser osv. For at ændre i  nogle af disse ting skal man kunne kode HTML og CSS - muligvis også javascript og lidt PHP. Man skal også finde ud af hvordan man opsætter en løsning i WordPress og hvordan softwaren fungerer.

Hvis du har tiden til det, vil det økonomisk set være den billigste løsning. Hvad angår din tid, klart den dyreste.

Man må gøre op med sig selv om man har overskuddet til at gøre det hele selv, med den risiko at bruge utallige aftener hvor man river sig i håret, og at slutresultatet alligevel ikke bliver som man ønsker sig.

Der er også den mulighed at hyre en freelance webdesigner eller et webbureau, som kan lave alt fra start til slut. Det vil klart blive dyrere, men til gengæld sparer man en masse tid, som kan bruges på at planlægge markedsføring, forretningsmodel osv. Så kan man hurtigere komme i gang, og spørgsmålet er om det i sidste ende ikke alligevel er billigere hvis man skal udregne sin egen timeløn.

Man kan spørge sig selv "hvad koster det så?". Det vil afhænge af mange forskellige faktorer. Mange bureauer tager ofte en meget høj pris fordi de skal aflønne medarbejdere, bruge penge på markedsføring, software, skabe overskud i virksomheden osv.

At bruge en freelancer der ved hvad vedkommende laver vil være billigere, men er selvfølgelig forbundet med den risiko at det kan tage lidt længere tid at udarbejde siden færdig. Vedkommende kan blive syg, have andre projekter sideløbende osv. Fordele og ulemper må man gøre op med sig selv. Selv hvis man hyrer en freelance webdesigner eller multimediedesigner er priserne svingende - det samme er kvaliteten. 

Jeg ville (måske) godt kunne lave sådan en løsning, men en fast pris vil være svært at give ud fra et indlæg her. For at få en lille indikation af et prisleje kan man f.eks prøve min hjemmeside prisberegner på https://briix.dk/prisberegner/ 

Det lyder dog som om at dit projekt går lidt udover en standard løsning og derfor vil det kun være en indikation på hvad sådan en hjemmeside koster.

Jeg håber mit svar kunne bruges til noget. Held og lykke med dit projekt.

Dbh Andreas. 

Her var linket til hjemmeside prisberegner

Tilmeldt 24. Apr 20
Indlæg ialt: 27
Fra  ServiceNews.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Overvej cHosting.dk med deres Bronze pakke til kr. 22,00 om måneden.

Det er stabilt, hurtigt og supporten er rigtig god.

/ServiceNews.dk

Find og læs nyheder fra servicebranchen - ServiceNews.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)