Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsrapport og reg. af startkapital

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal indberette min første årsrapport for mit ApS, der har været uden indtægter og udgifter, samt der er ikke erhverskonto.

Selskabet et stiftet med 50.000kr i form af træningsudstyr. Skal der blot registreres for 50.000kr i likvid beholdning i årsrapporten, hvis det skal med?

Spørger fordi jeg er i tvivl om forskellen på materialer og penge på kontoen (som der jo ikke er nogen af).

Pft for hjælpen!
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke likvider, så "varelager" er nok et bedre bud.

Bortset fra det, så har du pligt til at have en bankkonto og registrere den som NemKonto.

Du skal også i gang med bogføring, og umiddelbart vil jeg mene at du ville gøre klogt i at få hjælp fra en revisor. Hvis du skriver til 2-3 forskellige revisorer og forklarer situationen, så bør det kunne gøres for en overkommelig pris.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Steffen selvklart men  - du må jo have haft en revisor inde over til bekræftelse af apportstiftelsen og så ville det umiddelbart være naturligt, at bruge samme person til lige at få sat regnskab op korrekt  korrekt indgang af aktiverne - afskrivninger osv og hurtig gennemsyn af årsrapport - Også ja til at du bør se at få en erhvervskonto - du får lidt udgifter ved at drive et selskab  - bank - lovpligt arbejdsskadeforsikring for dig selv som reg dir (bod 5000 for at mangle HVIS man opdages) regnskabsprogram måske og mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Steffen.

Tak for hurtigt svar. Det hele er i proces👍

Jeg mangler at informere, at det er ift. Registreringen i Erhvervsstyrelsens Basis 2.0 program, hvor varelager ikke er en mulighed at registrere på.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Værdien - de 40 t eller hvad det var - skal jo ind i egenkapitalen som anpartskapital - mod varelager formentlig -

Det skal jo fremgå af dit regnskab og har ikke i udgangspunkt noget som helst med regnskab 2.0 at gøre - Du har jo et regnskab at udgå fra - som viser din anpartskapital

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar, jeg er stået helt af. Så der tages kontakt til revisor i næste uge.
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lines2020

I regnskab 2.0 bør de 50.000 kr. fremgå som varelager, hvis det er fitnessudstyr der skal sælges. Driftsmidler hvis du driver et fitnesscenter (eller lignende).

I passiver skal de fremgå som startkapital/registreret kapital under egenkapital


Varelager/varebeholdning i regnskab 2.0 er Råvarer og hjælpematerialer, Varer under fremstilling eller Fremstillede varer og handelsvarer.

Hvis du har brug for en revisor på fyn, så kender jeg en. ;) 

Tilmeldt 4. Apr 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for suppleringen, det var mere spiseligt for en rookie ;) super, jeg udelukker intet 👍
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)