Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde ophørt, hvad med finanserne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Sidste år indgik jeg et samarbejde med en som havde adgang til et spændende marked.
Jeg skulle udvikle noget software som jeg vuderede ville tage 3 måneder, hvis jeg arbejdede fuldtid.

For at det kunne lykkes ville vedkommende gerne betale mig det jeg minimum kunne klare mig for de 3 måneder.
Jeg sendte den første faktura og gik igang med arbejdet.

Da det var tid til den anden faktura kunne jeg ikke få fat i vedkommende. Jeg valgte ikke at sende den anden faktura, men derimod at bare fortsætte med min almindelige kundekreds.

Der har siden hen været et par samtaler med min så kaldte partner.

Sagen er nu endt, med et krav om tilbagebetaling af den første faktura. (Da vedkommende mener at jeg ikke har leveret noget.)

Jeg mener at jeg er blevet betalt for de timer jeg lægger i det, om der er et resultat eller ej har ikke alene været op til mig.

Men hvordan står man i sådan en sag?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger jeres aftale og hvad kan du bevise. Lyder som om I bare har talt og intet fået skriftligt aftalt hvad du skulle levere for de penge du fik.
Du har jo så ikke kunne få fat i din makker og har så stoppet arbejdet - det lyder måske ikke smart

Omvendt står din partner vel heller ikke vidunderligt, ved at det jo så skal via retten før det kan afgøres  og det er så ham/hende der skal anlægge sagen

Kan I ikke tale jer til rette og finde ud af om du HAR leveret noget der kan bruges, eller bare stoppet uden videre - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.

Det jeg har en en masse mails der beviser at jeg om ikke andet er blevet bestilt til at udvikle softwaren.

En desideret aftale kom der aldrig, da min ikke var god nok, af uvisse årsager og han ville få lavet en ny.
Så det vi aftalte var at jeg bare sendte en faktura for den pågældende måned.

Jeg stoppede som sådan ikke arbejdet, jeg opgav måske bare at få fat i vedkommende til sidst.

Der bliver nok en del påstand mod påstand omkring, da meget har været møder mellem os i starten.
Så projektets omfang bliver svært at klarlægge.


Med mindre kunden beder om noget andet har jeg altid en backup liggende af mit arbejde, også af afsluttede projekter.
Derfor har jeg også softwaren liggende som evt. kan time vuderes af en anden.


Igen tak for svaret, jeg ser om jeg ikke kan undgå en retsag, men ud fra hvad jeg kan vudere står jeg fornuft i sådan en sag.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)