Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer.

Er vi enige om, at har man copyright på navn, så har man nødvendigvis ikke det på varerne?

Jeg har nogle produkter, jeg skal sælge på min webshop. Jeg har fundet en producent, som laver det i deres eget mærke, og sælger det så i vores webshop.

Der er en anden webshop i Danmark, som sælger noget lignende, ikke helt samme udseende , men samme slags produkt. Stort set alle i Danmark, tror at det er deres eget mærke, men jeg véd at der er en producent/forhandler i udlandet, som de køber det fra, og sælger videre.
Hvis man ikke selv er producent af et produkt, er vi så enige om at man ikke kan tage patent på produktet i Danmark?

Altså den webshop, gør jo det samme som vi vil gøre. Vil bare ikke komme i klemme i noget her, inden jeg bestiller lageret fyldt.

Jeg er ikke interesseret i at komme nærmere på hvilket produkt det drejer sig om.

Jeg håber i kan forstå min forklaring, og har lyst til at svare. Mange tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke patent på udseende eller design - det er for teknisk nyskabende opfindelser- Der kan ikke her svares på om det er en kopivare du vil handle med - uanset du ser mange andre gøre lignende
Du må ikke sælge i eget navn som om DU har lavet designet . hvis det er en reel mærkevare, så skal det sælges som hvad det er - Hvis den som har COPYRIGHT eller erhvervet design ret, uanset registrering eller ikke, vil sagsøge dig for at sælge kopier, så er det frit for for denne, men skal jo så afgøres i retten

du kan derfor ikke forvente svar her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

der er ikke patent på udseende eller design - det er for teknisk nyskabende opfindelser- Der kan ikke her svares på om det er en kopivare du vil handle med - uanset du ser mange andre gøre lignende
Du må ikke sælge i eget navn som om DU har lavet designet . hvis det er en reel mærkevare, så skal det sælges som hvad det er - Hvis den som har COPYRIGHT eller erhvervet design ret, uanset registrering eller ikke, vil sagsøge dig for at sælge kopier, så er det frit for for denne, men skal jo så afgøres i retten


du kan derfor ikke forvente svar her


vh John Hannover



Tak for svar. Vi ville aldrig sælge det, som var det vores eget mærke. Der findes også andre, der sælger samme slags produkt, men dem hører man bare ikke ret meget om. Jeg er sikker på, at vi kommer til at blive deres største konkurrent, så det er også derfor jeg også vil være sikker på at man ikke ville prøve at "lukke os ned"
Det er ikke en kopivare. I udlandet er dette meget udbredt, og er først i de seneste år kommet til Danmark. Deres leverandør har deres egne designs, vores leverandør har deres.

Jeg kunne ikke forestille mig, at det ville være noget der holdte i retten.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)