Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken teknik/webside sprog skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Har lurket herinde i et stykke tid, og nu tænkte jeg lige at jeg ville opsøge lidt hjælp. Har fået en ide til en side jeg gerne vil opbygge, et slags community, bare med et standard phpbb forum og nogle simple informationssider. Jeg er rutineret html programmør, og kunne for 5 år siden snildt opbygge komplicerede sider i notepad. Problemet er at jeg overhovedet ikke har nogen ide om hvilken teknologi der bruges i dag, og hvordan man laver en simpel standardside optimeret til google.

Mit forbillede er nok www.motiononline.dk - det community jeg stiler efter skal være en simplificeret udgave af den side, bare med en anden målgruppe og indhold.

Så, hvad teknologier skal jeg kigge efter? Og hvordan opbygges sider nu til dags? Er jeg helt til rotterne hvis jeg vil lege med frames? Vil være taknemlig efter lidt hints til hvilken vej jeg skal gå!

Tak!    

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 12:48

html programmør? Nej.. html er ikke et programmerings sprog Smile..

Men vil du sætte et phpbb forum op vil jeg nok anbefale dig at se på...hmm... PHP Wink (PHPbb <- gæt hvorfor det hedder sådan).

Frames er helt til rotterne, og det samme gælder for tabeller. Idag opbygges sider i divs og CSS. Der er flere guides på html.dk.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 13:47

tabeller er på ingen måde helt til rotterne - tabeller skal bare bruges til det de er beregnet til, nemlig tabullerede data. Og med al respekt for html.dk så kan den side ikke bruges som facitliste da den er fyldt med fejl.

Hvis du vil arbejde med phpBB vil php være et meget nærliggende valg - men også ASP.NET i Visual Studio ville også være et godt valg og til .NET kan du også finde flere open source fora.

Bortset fra det - råd omkring opbygning til søgemaskiner kan du finde masser af her på amino.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:09

keysersoze:
tabeller er på ingen måde helt til rotterne - tabeller skal bare bruges til det de er beregnet til, nemlig tabullerede data.

Det var også i forbindelse med design jeg nævnte tabeller som værende helt til rotterne ;).

HTML.dk er ingen facitliste men der findes guides til at komme igang med divs og CSS..

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 14:37

Det kan bare være farligt at begynde med at lære noget forkert - og det er det man i flere tilfælde gør på den side.

Anyway - det er ikke det tråden skal handle om :)

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:52

Hey... Tak for jeres svar, vil nu kigge videre på de ting i har anbefalet!

Og jeg syntes ikke det er så groteskt forkert at skrive html programmør :p

knus og lys

en meget rig mand 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:05

Hej verdens rigeste mand

Jeg benytter et artikelsoftware, som backend til min hjemmeside.

Artikel softwaret kan opsættes på samme måde som et forum, men hvor brugerne oprettes som skribenter.

Det fede er, at man kan dele adsense-indtægter med skribenter, som gerne skulle motivere dem lidt til at skrive.

Det kommer fra Interspire.

HTML og PHP er adskilt fra hinanden samt separat CSS-style sheets, så det er bare med at gå i krig med designet og tilpasningen.

Jeg udnytter ikke funktionerne fuldt ud i systemet, men det er rigtig godt til mine artikler om digital dialog og online kundeservice.

Held og lykke og god jagt. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)