Hej Aminobrugere, og velkommen til mig! Jeg har gået med tankerne længe, og får nu så mange forespørgsler på projekter, at der (heldigvis) nok ikke er nogen vej udenom: At blive selvstændig! Nu findes der jo tilsyneladende kun dumme svar, og aldrig dumme spørgsmål - jeg vil dog alligevel advare jer om, at jeg altså er absolut ny til dette. Læs nedenstående, og vær blid ved mig når I svarer! Jeg har hverken venner eller familie der har gjort det før, så min første tanke er, at det jo nok er farligt. Og så det absolut mest basale: Jeg sælger en hjemmeside og et logo for kr. 8.000 + moms til Hr. Jensen. Således forstår jeg tingene: Jeg køber en ny monitor til den computer jeg arbejder på. Den koster 2.000 + moms. Således forstår jeg tingene: Mit regnskabsår er ved at være ved vejs ende, og der står et overskud på i alt 100.000 kroner på kontoen. Og, hvis jeg har ret i ovenstående, hvornår og hvordan så med alle disse skattefradrag? Man må jo få en voksen bunke penge tilbage i skat, hvis det udregnes på årsbasis ligesom med privatpersoner? Hvis der findes noget letforståelig læsning om ovenstående, så link det meget, meget gerne. Jeg ved hvad jeg kan, når det gælder mit fag. Indtil videre er jeg bare langt fra nogen ekspert i det af starte virksomhed. Jeg tror jeg slutter mit indlæg her, og tager en dyb indånding, mens i skriver jeres kommentarer. |
Hej Martin,
Dine spørgsmål kan ikke svares helt entydigt ud fra oplysningerne du har givet, så for at du kommer videre vil jeg anbefale dig at surfe rundt på amino, for alle de ting du nævner fremgår helt sikkert af tidligere indlæg. Måske med undtagelse af dit spørgsmål om hvorvidt det gør ondt
/JJ