Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge til gode i selskab som er under tvangsopløsning - hvordan får jeg mit krav betalt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Fra  GolBong Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle penge til gode i et ApS-selskab som står med en status "under tvangsopløsning", jeg kan se at selskabet ikke har indberettet regnskab de sidste to år og opløsningen er åbenbart derfor.

Jeg har sendt en faktura til kunden i maj sidste år, som ikke er blevet betalt, og har rykket adskillige gange, og opdager nu at rykkermailen slet ikke bliver læst nu, så det tyder på at der slet ikke er nogen aktivitet i virksomheden.

Jeg har søgt i statstidende, men kan ikke se nogen indkaldelse på virksomheden. Hvordan foregår det ved tvangsopløsning, og hvordan indberetter man sit krav?

Der er tale om et vognmandsfirma, hvor jeg har monteret overvågning. Jeg har tænkt at tage omkring adressen, men har en ide om at overvågningen muligvis er blev afmonteret. Hvis dette er tilfældet, hvordan er man så stillet, da det jo så kunne tyde på at ejer af virksomheden har taget værdier ud af virksomheden, kan man så anlægge sag overfor ejeren (100% privatperson som er ejer)?

Med venlig hilsen

Jørgen K. Rasmussen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

du ser hvor firmaet hører til. normalt kan du også finde det i statstidende - når først det er registreret i skifteretten-  jeg tror det er din søgning der ikke har duet - men ellers henvender du dig i den skifteret der dækker det område hvor det tvangsopløste selskab havde adresse og- så skriver du til dem ang tabet og beder om det tages op i boet
Oftest er pengene tabt helt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Fra  GolBong Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu ret så sikkert på at jeg søger korrekt i Statstidende. 

Jeg kan sagtens finde andre selskaber som er under tvangsopløsning, hvor der så står:

Selskabet er taget under tvangsopløsning af Sø- og Handelsretten den 19.12.2019 på baggrund af en tvangsopløsningsbegæring fra Erhvervsstyrelsen af den 04.12.2019. Advokat Nete Weber blev udpeget som likvidator, men er den 06.10.2020 fratrådt, hvorefter advokat Boris Frederiksen blev udpeget som ny likvidator. Kreditorerne i QIC Holdings ApS opfordres til at anmelde eventuelle krav hos selskabet over for likvidator inden 3 måneder fra nærværende bekendtgørelse.

Og det burde vel være under samme område det ville stå?

Mvh Jørgen

Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Fra  GolBong Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne måske tænkes at jeg er for hurtig på den, på CVR står:

Anmodning om opløsning, jf. selskabslovens § 225 sendt til Skifteretten i Nykøbing Falster den 09.03.2020

Så den er nok ikke kommet i Statstidende endnu..... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil komme til at fremgå men nu ved du også det er skifteretten i Nykøbing falster du vel reelt kan stille din fordring til i forhold til det CVR som de har fået til behandling, så vil jeg mene de med det samme lader det indgå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)