Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring i personlig ejet mindre virksomhed (PMV)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har registreret en PMV, og jeg ønsker at lave aftaler med frivillige og få praktikanter ind uden løn. Er det påkrævet, at jeg tegner en forsikring? Der er jo ikke tale om ansatte, men studiepraktikanter og frivillige.

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dels tror jeg ikke du må have noget der ligner praktikanter i PMV - uanset løn eller ikke er de defacto ansatte - dels siger arbejdskadeforsikringslov

Personer der ansættes til at udføre arbejde her i landet for en arbejdsgiver, er berettiget efter denne lov. Arbejdet kan være lønnet eller ulønnet og kan være varigt, midlertidigt eller forbigående.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke registreret som arbejdsgiver, men laver blot samarbejdsaftaler med studerende (og universiteter) og diverse frivillige. Jeg har en forretningsudvikler, som er ret sikker på, at jeg godt må have studiepraktikanter inde over, men at der gælder et vis forholdstal (på 1), hvis jeg skal have praktikanter gennem kommunen - altså dem der aktivt leder efter arbejde. Han mener også, at forsikringer ikke er påkrævet til dette formål. Jeg skal bare have en second opinion.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ubiquitousman:
Jeg er ikke registreret som arbejdsgiver, men laver blot samarbejdsaftaler med studerende (og universiteter) og diverse frivillige. Jeg har en forretningsudvikler, som er ret sikker på, at jeg godt må have studiepraktikanter inde over, men at der gælder et vis forholdstal (på 1), hvis jeg skal have praktikanter gennem kommunen - altså dem der aktivt leder efter arbejde. Han mener også, at forsikringer ikke er påkrævet til dette formål. Jeg skal bare have en second opinion.

vent på andre- men PMV må ikke have praktikanter eller på anden vis defacto ansatte er jeg ganske overbevist om - at du ikke registrerer dig som arbejdsgiver osv har intet med sagen at gøre - det som gælder er hvad du gør , og har du studiepraktikanter så skal du forsikre men jeg tror ikke du må som PMV

vh John  Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)