Hej, Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg får bogført et bilag, hvor jeg har købt flere ting til firmaet og en ting til privat brug. (kontorartikler) Jeg læse mig frem til at jeg skal bruge min mellemregningskonto, men hvordan gør jeg praktisk. Jeg har et beløb der hedder 779,75 total - heraf er de 579,80 firmarelateret og 199,95 er privatkøb. Jeg bruger Dinero. Mange tak for hjælpen. mvh Lene |
Hvis du har betalt i firmaet, kan du f.eks. bogføre det i 2 omgange, så det ikke bliver for kompliceret:
1. 579,80 på kontorartikler og modpostering er bank.
2. Mellemregning 199,95, modpostering bank.
Hvis du har betalt med private midler, ville jeg sætte en lille fin streg henover det private og efterfølgende postere 579,80 på kontorartikler og modpostering er mellemregning.
Det er ikke helt efter bogen, så jeg anbefaler ikke at bogføre det hele under diverse, taget i betragtning, at privatdelen er så lille et beløb.