Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af host..hvad med med emails ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har overtaget et varemærke fra min svenske forhandler.

Han har en hjemmeside "svensk.se". Den er hostet hos en svensk udbyder med et intergreret cms system.

Jeg vil gerne flytte sitet til en dansk host uden CMS(skal laves helt nyt), men forhandleren har været i gang i rigtig mange år og jeg vil tro sitet har kørt i 20 år med samme ene aktive mailadresse.

Hvordan flytter jeg sitet til en dansk host uden, at alle forhandlerens gamle emails forsvinder ?

Det jeg er bange for er, at når sitet er oppe at køre på en dansk host, så synkroniserer hans PC med den nye emailserver og så er hans gamle mails væk....eller sådan fungerer det måske ikke ?

Han ved om muligt endnu mindre end mig om dette, så skal lige være helt sikker inden jeg trykker på "flyt" knappen.

DBH

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans gamle mails vil ligge på den gamle mailserver så du skal sørge for at få dem hentet ned. Hvad du kan gøre er at bruge Gmail til at lægge dem over på. Selv har jeg mit eget domæne på en Gmail og der ligger alle mine mails. Der kan du også sørge for at få dem importeret så de ikke forsvinder.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er 70 år gammel og har ingen interesse i IT og det lidt svært på afstand, at hjælpe ham, så den nemmeste idiotsikre metode skal i brug.

Mails ligger vel på hans PC indtil den synkroniserer med den nye tomme mailserver ? 

Når jeg frakobler mit netwærk på min PC kan jeg jo stadig læse mine mails lokalt/offline. Men er det en standardopsætning ?

Kan jeg evt. bare flytte hosten og så undlade, at oprette en mailadresse magen til den har nu - så hans PC ikke synkroniserer med en tom server ?

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er vigtigt at vide er hvordan han forbinder til sine mails: POP3 eller IMAP

POP3: Så ligger hans mails på hans egen computer hvis han ikke bruger webmail - mailserveren er derfor tom

IMAP: Så ligger hans mails på mailserveren.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Helt grundlæggende: Ligger hans mails KUN på pc'en, skal du faktisk have fat i dén, evt. via teamview'er eller lign.

Hvis de også eller kun ligger på nettet, kan du med f.eks. outlook koble dig op og få adgang til dem og dermed flytte dem over. Du skal under alle omstændigheder have password på alle mailkonti.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, hvis den nuværende host er rar, kan du muligvis bede om et komplet mail dump.

Men ja, log på hans mail og hent dem ned, tag backup og lav evt en backupmail på gmail, hvor samtlige mails kan videresendes til.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)