Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hente data fra spil - et teknisk spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino,

Jeg har en idé til en hjemmeside/app som jeg måske vil (betale for at få) udvikle(t).

Ideen med appen er egentlig meget simpel. Jeg vil gerne lave en app som giver folk der spiller forskellige spil (WOW, Fortnite, CS osv.) mulighed for at sammenligne scores med hinanden, og dermed også spille mod hinanden. Jeg ved godt at de fleste spil har sådan et feature, men jeg ønsker at lave noget eksternt, som henter data fra (alle?) spil. Så hvis A og B begge downloader appen, så kan de først spille CS mod hinanden hvor den logger kills osv, dernæst spille WOW sammen hvor den logger XXX osv.

Mit spørgsmål går mest på hvor let/svært det er at hente den type data ud fra spil. Altså skal der laves en unik integration for hvert eneste spil man vil sætte på appen, eller er der en genvej af en art?

Jeg tror jeg har en idé om hvordan det meste skal fungere. Lige med undtagelse af hvordan jeg rent faktisk får dataen ud fra spillene.
Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad os antage, at denne app eksisterede så ville publikummet være ekstremt stort. Det ville være definitionen af en millionidé. Alle gamere ville installere sådan en app - såfremt den var vellavet og fingerede til UG.

Med det sagt, så er der formentlig kun én måde, at skaffe disse data på. Ved, at lave en aftale med de enkelte spil - alt efter hvilke data du vil hente selvfølgelig. Du kan formentlig godt programmere et program der kan hente data til dig fra den enkelte spiller - men så snakker vi en meget, meget stor investering.

Men - alt held og lykke til dig. Send mig gerne wn besked hvis du engsng får det lavet. Jeg henter den med det samme.
Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden tanke er, at hvis du ikke får lavet en aftale omkring API med de specifikke spil, så kan du ryge i flere programmeringsmæssige problemer.

En enkelt lille opdatering kan gøre, at du bliver nødt til, at omprogrammere din måde at hente data på.

Derudover så har udbyderne formentlig også skrevet et eller andet ind i deres betingelser o.krong brug af eventuelle data. Det kunne resultere i en kæmpe retssag.

Jeg ville 100% satse på en aftale med udbyderne.
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt 100% enig med BRoStreamer


Venlig hilsen

Albert van Harten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)