Men har fået afvide fra skat, at hvis jeg lukker mit firma og får et alm. lønmodtagerjob, vil de bare lave lønindholdelse i min løn. Kan jeg omdanne mit firma, til et aps og blive ansat deri og klare den på den måde.. |
Det synes jeg du må høre skat om. For at de vil lave lønindeholdelse forudsætter de givet, at du har et job med løn sikkerhed, og:
Om du kan overbevise dem om, at det har du i et nyt ApS hvor du ansætter dig selv, så der er en tilstrækkelig fast løn til at det giver mening med lønindeholdelse og:
Om de har tillid til at du, som har vist du kan skylde ½ mio i B skat vil være flink nok til at få indberettet løn med skattetræk korrekt hele tiden - det tror jeg kun skat kan afgøre, når det er den beløbsstørrelse.
Det må jo skulle ske over en vis tid - hvis vi siger alm lønmodtagerjob med 20.000 udbetalt om måneden, for her kan SKAT vel ikke indeholde mere end max 5.000 per md hvis de skal give dig noget at leve af og så tager 500.000 kr med rente jo 100 måneder - Det kan jeg slet ikke forstå de selv foreslår faktisk, men måske der skulle stå 50.000 kr
vh john H