Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat Skattegæld ..aps?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Har et enkeltmandsfirma og er er kommet i den situation , at jeg skylder 500000 i bskat .. og nu vil vil skat lukke mit firma og erklære mig konkurs.
Men har fået afvide fra skat, at hvis jeg lukker mit firma og får et alm. lønmodtagerjob, vil de bare lave lønindholdelse i min løn. Kan jeg omdanne mit firma, til et aps og blive ansat deri og klare den på den måde..
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17

Det synes jeg du må høre skat om. For at de vil lave lønindeholdelse forudsætter de givet, at du har et job med løn sikkerhed, og:

Om du kan overbevise dem om, at det har du i et nyt ApS hvor du ansætter dig selv, så der er en tilstrækkelig fast løn til at det giver mening med lønindeholdelse og:

Om de har tillid til at du, som har vist du kan skylde ½ mio i B skat  vil være flink nok til at få indberettet løn med skattetræk korrekt hele tiden - det tror jeg kun skat kan afgøre, når det er den beløbsstørrelse.

Det må jo skulle ske over en vis tid - hvis vi siger alm lønmodtagerjob med 20.000 udbetalt om måneden, for her kan SKAT vel ikke indeholde mere end max 5.000 per md hvis de skal give dig noget at leve af og så tager 500.000 kr med rente jo 100 måneder - Det kan jeg slet ikke forstå de selv foreslår faktisk, men måske der skulle stå 50.000 kr

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:25

Ved ikke om det lader sig gøre men se evt. her: https://www.virksom.dk/faa-hjaelp-og-svar/juridisk-hjaelp/virksomhedsjura/omdannelse

Gælden slipper du ikke for og jeg tror SKAT er nådesløse da det du har skabt gælden med er en bevist handling og formentlig ikke en forretningsmæssig hændelse (kunde-konkurs mv.). Bliver du erklæret konkurs så tager de APS'et fra dig for at likvidere det og bruge et provenu til dækning af gælden. 

Med 500.000 kr. i gæld skal du søge professionel hjælp og ikke lade dig spise af med råd herindefra. Det er alvorligt og vil have store konsekvenser for dig fremover.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)