Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed med blandt andet salg af tøj, uden for EU

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle,

Min kone går med en drøm om at kunne sælge og formidle skandinavisk tøj og mode, til Ukraine for hun er fra.
Hun er uddannet Stylist, og prøver pt. at blogge omkring Skandinavisk mode.

Hun ønsker at kunne arbejde/tjene penge på 2 aktiviteter:
1. At tilbyde Stylist aktiviteter for både dansk, engelsk, russisk og ukrainsktalende kunder.
2. At kunne sælge Skandinavisk mode til primært Ukraine.

Mit første spørgsmål er, skal vi oprette 2 selskaber, ét for hver aktivitet, eller er ét selskab med begge aktiviteter nok?

Ved aktivitet 1 (stylist) ser jeg ikke så mange problemer ved, andet end at finde kunder selvfølgeligt, men der må hun være aktivdiverse sociale medier osv.,

Aktivitet 2, her løber jeg lidt panden mod muren - hun ønsker at sælge tøj fra Skandinavien, både mærker som NAKD, H&M & bestseller, men også de mere unikke. Jeg ser ikke nogen business case i at sælge "Aldi" modetøj, det er der masser af små butikker i Ukraine der sælger.
Har I nogen idé til hvordan vi kan gribe det an, er det realistisk at kontakte f.eks. Bestseller og fortælle om vores idé, og derved få lov til at sælge deres produkter?

Næste problem er shipping til Ukraine, vi kommer ikke til at have 100 pakker om ugen det første lange stykke tid, nok nærmere 5-10 stykker, og med den research jeg har lavet, kan jeg se at det hurtigt kommer til at koste et par hundrede kroner per pakke, hvilket ingen vil betale. Alternativt skal man sende en kasse med bestillinger 2 gange om måneden, men det gør det meget ufleksibelt for kunderne.
Har I nogen gode råd til, vi kan få billig fragt til Ukraine?

Hvis I har nogle generelle input, er I meget velkomne til at byde ind.

Med venlig hilsen
Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

et firma er nok til begge dele - 
Jeg tror det er op af bakke med pkt 2 , og også af den grund nok med et - men uanset hvad - rækker det

Jeg ved ikke om bestseller eller HM vil ind i webshop der sælger i ukraine - men det er ren hardcore canvas at ringe til dem - finde ret person - og høre ind til mulighederne. Problemet er netop lave salgstal, hvor de nok, for at sige ja, vil have store garantier om indkøb - men måske mindre mærker er lettere

Ja fragt er en af udfordringerne - men start i et firma enten personligt (billigst/enklest/personlig hæftelse) eller selskab - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

 

Tusinde tak for dit svar. Ja det lyder lidt op af bakke, men vi må prøve at tage fat på nogle firmaer og høre om de er interesseret. Forhåbentligt er der af de mindre der ønsker at samarbejde.

Hvis der nu er en efterspørgsel på specifikke mærker, som vi ikke har aftaler med - alle i Ukraine kender eksempelvis H&M, og der kunne her være en stor efterspørgsel, ved du så om vi må købe som privatperson hos, eksempelvis H&M og sende til ukraine, med henblik på salg

Med venlig hilsen

Sebastian

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du kan købe lovligt i EU må du også videresælge ja - Du må ikke bruge mærkevarens egne billeder/andres eller logo eller tekst - men selv fotografere og skrive tekster. I står også selv for varer i får retur - i den type varer - let 40-50% desværre

Det er nok ikke let at få forretning ud af det dog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John,

Beklager det sene svar, men tak for svaret. 

Nej det er ikke nogen god businesscase, men det kan skabe lidt interesse da mærkerne er kendte dernede og det kan skabe nogle følgere. Så må vi skabe interessen for de mærker vi nu ender med at få en aftale med.

 

Tak for din hjælp.

 

Hilsen

Sebastian

Tilmeldt 19. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hi, Sebastian,
Din kone kan opbygge et personlig e-handelswebsted online og udvikle kunder via Facebook, sociale og andre kanaler. Hvad angår at finde leverandører, kan du også gøre det online. Der er mange online engroswebsteder, der kan gennemføre den globale produktlevering til dig. Vigtigere er det, at der allerede er nogle websteder, der ikke har krav til MOQ. Det er venligt til startups. For eksempel Nihaojewelry, deres vigtigste forretning er engroshandel med smykker og beklædning.
Med hensyn til mærker har mange mærker støberier i Kina. Du kan finde disse fabrikker til samarbejde. Du kan også designe dine egne produkter, så de kan produceres.
Dette er bare mit personlige forslag. Desuden, da jeg ikke er dansk, så tilgiv mig, hvis mit svar afviger fra det spørgsmål, du stillede. Håber, at dette hjælper dig.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)