Prøv at bruge Storytelling når du sælger dit budskab/ide/koncept/produkt.
Øv dig på din historie så mange gange at den sidder på rygradden...Prøv at skabe billederne i historien. Se scenerne i historien for dig og afbilled dem.
Husk at variere din tone når du fortæller, varier hastigheden, rytmen, artikulering og brug stilhed. Husk jo mere varieret jo mere opmærksomhed. Brug kropssprog som understøtter historien.
Giv dine lyttere alt hvad du har. Lad din stemme fylde rummet. Få ordene til at ringe. Historiefortælling har magi fordi den er personlig. Så hav personlig kontakt med dine lyttere. Tal til dem ikke for dem, og vær ikke bange for at tale med dem.
Se dem i øjnene, først og fremmest de engagerede...Når du fortæller historien, giv dig god tid, og giv dine lyttere tid, tid til at se billederne du beskriver. Giv dem tid til at le, tid til at føle, tid til at reflektere, tid til at sidde på kanten af stolen for at høre hvad det næste er.
Med venlig hilsen
Ove Bjørn Kraft