Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR Nummer og Bank Konto i to forskellige navn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg er lidt en nybegynder naar det kommer til CVR nummer, men kunne ikke finde mit spoergsmaal afklaret allerede saa stiller det her.

Sammen med min founder har vi lavet et CVR nummer i hans navn (som en enkeltmandsvirksomhed), men bruger lige nu min konto til at fakturere paa. Mit spoergsmaal er:

Kan man have et CVR nummer i et navn og saa have bank kontoen i et andet navn?

Mange tak

Mvh
Emanuel
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I enkeltmands er der ikke som sådan et problem med hvor bank er - men banken vil ofte stejle over en privat konto bruges til erhverv OG - 

Det lyder meget galt det her. I har lavet CVR i din founders navn?? Det kan I altså ikke. 

Den tilhører ikke jer men alene din founder. Hvis I så alligevel optræder sammen som virksomhed,  så vil i være et defacto I/S og du vil hæfte sammen med din "founder" og kunne hænge på AL gæld helt alene  - specielt hvis du har penge i banken.

I kan heller ikke få moms retur mm uden at bankkonto er tilknyttet det CVR

Du har ikke nogen andel i en virksomhed i din "founders" navn - den kan han bestemme over suverænt alene, men optræder i sammen, vil du kunne hæfte for alt, da I så optræder som et I/S uden at være det - alene det at penge går ind hos dig vil vise det klart - så han har virksomhed - du har ansvaret formentlig som defacto I/S (med mindre founder er rigere og kreditorer går efter ham)

Det du laver der er noget værre rod helt ærligt

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

 

Mange tak for hurtigt svar. Det giver mening det du siger og vi er igang med at skifte til et I/S. Han startede virksomheden alene og vi er nu gaaet sammen om det. 

Er det korrekt forstaaet at som en enkeltmandsvirksomhed, saa kan man godt have CVR nummer i et navn og en bank konto i et andet navn? ie CVR nummer staar i Jens Madsen og bank kontoen virksomheder bliver faktureret for staar i Ole Jensen?

Mvh
Emanuel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Emanuel Rasmussen:
Er det korrekt forstaaet at som en enkeltmandsvirksomhed, saa kan man godt have CVR nummer i et navn og en bank konto i et andet navn? ie CVR nummer staar i Jens Madsen og bank kontoen virksomheder bliver faktureret for staar i Ole Jensen?
det er ikke noget skat som sådan blander sig i - Banken vil sikkert lukke Ole Jensens konto og Ole Jensen vil kunne hæfte for alt som Jens Madsen enkeltmands gør, da Ole Jensen medvirker til at det ligner et I/S fra start. Kunder burde da i høj grad også nægte at betale til en anden end den de køber fra - Møg dårlig ide - skat blander sig ikke men en masse andet kan gå helt og aldeles galt. Jeg ville ikke gøre det et eneste sekund

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)