Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge en kunde fra min ene virksomhed til min anden virksomhed?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Helt ærligt - tag nu en slapper!

I får det til at lyde som om, at der er brugt kr 160.000 på at skaffe 4 abonnenter.

Hvis det var korrekt, så har I også ret i alle jeres velmenende råd.

MEN...... Som jeg læser trådstarter, så er der knap nok anvendt en krone i enkeltmandsvirksomheden til at starte abonnementsservicen op og det betyder altså også, at der ikke er en tøddel at komme efter for Skat's vedkommende.

I har nogle kompetencer indenfor skat og revision og det sætter jeg og mange andre pris på. Men helt ærligt, så maler I virkeligt også Fanden på væggen mange gange helt uden grund. Dette er en af dem.

En abonnementsvirksomhed, der stort set ingen kunder har, kan umuligt skabe en masse skattepligtig goodwill - og hvis det er sagen, så skal det fandengalemig i Landsskatteretten, for så er det umuligt at drive virksomhed i Danmark.

Cef: Bonus pater løsningen er den løsning, som du finder mest anvendelig. Der findes andre sandheder end din.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:
Helt ærligt - tag nu en slapper!
ret uforskammet når man prøver at rådgive korrekt - og blot advarer  tarvelig tone - men du betaler vel nu hermed en evt skat som trådstarter kan få. Med din sikkerhed og viden og totale fastholden af 0 risk, så kan trådstarter jo nu vide, at han bare skriver til 

Flemming Hasselriis feh@hasselriis.com og får dækket en evt ubehagelig skat

det er da godt for trådstarter i det mindste

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

- skat kunne være, at man vel ikke stifter et ApS uden der er en god værdi i det man tilfører det fra enkeltmands - og det har intet med antal at gøre - det har med værdien af selv projektet at gøre  Jeg siger ikke der sker noget, men din bedømmelse er jeg langt fra sikker på skat deler. Det er i øvrigt let klaret med 400 kr og bindende svar hvis man vil være sikker - 

Venlig hilsen John Hannover

Det bindende svar er selvfølgelig en løsning, men dit argument med ApS er lidt søgt medmindre der ikke skal indskydes kapital. Hvis det indskudte er de fire abonnenter og de vurderers til 40000kr så har du jo ret, men det lyder usandsynligt at det er spørgers situation. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:

- skat kunne være, at man vel ikke stifter et ApS uden der er en god værdi i det man tilfører det fra enkeltmands - og det har intet med antal at gøre - det har med værdien af selv projektet at gøre  Jeg siger ikke der sker noget, men din bedømmelse er jeg langt fra sikker på skat deler. Det er i øvrigt let klaret med 400 kr og bindende svar hvis man vil være sikker - 

Venlig hilsen John Hannover

Det bindende svar er selvfølgelig en løsning, men dit argument med ApS er lidt søgt medmindre der ikke skal indskydes kapital. Hvis det indskudte er de fire abonnenter og de vurderers til 40000kr så har du jo ret, men det lyder usandsynligt at det er spørgers situation. 

jamen jeg siger IKKE at der ER goodwill osv - blot at jeg kender mange situationer fra mine revisorvenner, hvor netop det, at en personlig virksomhedsejer får en god ide - og opretter ApS til den og så overflytter noget som helst - så er der en meget klar risiko

Det er ikke de 4 abonnenter-  det er hele ideen bag. Han opretter vel med sikkerhed ikke et ApS for at få de 4 over i sikkerhed?

Det er som at finde en guldmine (eller en løsning man nu ved man får masser af indtægt på) og endnu ikke have gravet en eneste skovl guld frem - men man overdraget den til sit ApS - 

jeg siger ikke det sker - blot kender jeg mange der er blevet meget overraskede, og ved at Skat er opmærksom på det, når netop en personlig virk opretter ApS til noget der har ligget i den personlige. Det er med sikkerhed ikke de 4 abonnenter der udløser det - det er hele det koncept der gør - at man vælger at sætte 40.000 kr af til et ApS fordi man ved man i den personlige virksomhed har skabt noget - der kan give kasse - DET overdrages og det må ha en værdi - ellers stifter man da ikke et ApS, men holder de 4 i sin personlige virksomhed - så der er stensikkert en eller anden goodwill, det er mere spørgsmål om hvad skat opdager og deres reaktion, men de har fokus på det med enkeltmands der nu pludseligt har begge dele eller - skattepligtigt omdanner som det så smukt hedder. Det er det man har skattefri omdannelse til, hvor der ingen skat udløses før en evt gevinst hentes i det ApS

vh John Hannover 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Flemming:
Helt ærligt - tag nu en slapper!
ret uforskammet når man prøver at rådgive korrekt - og blot advarer  tarvelig tone - men du betaler vel nu hermed en evt skat som trådstarter kan få. Med din sikkerhed og viden og totale fastholden af 0 risk, så kan trådstarter jo nu vide, at han bare skriver til 

Flemming Hasselriis feh@hasselriis.com og får dækket en evt ubehagelig skat

det er da godt for trådstarter i det mindste

vh John hannover

Sig mig engang, John. Hvad pokker har du gang i?

Jeg er ikke Flemming Hasselriis, men jeg kender ham godt og har respekt for ham.

Det er simpelthen så træls, at der er gået totalt DJØF i Amino, så en lille bitte virksomhed, der er på vej frem, ikke kan stille et spørgsmål, uden at det tolkes som om at det er NOVO NORDISK eller MÆRSK.

Hvis du havde skabt en virksomhed selv, så ville du se på tingene med ejers øjne, men du ser på tingene, som en DJØF og det er helt fint. Jeg er bare træt af, at man skal rådgive ting ihjel fremfor at rådgive ting til vækst.

Det vigtigste for mig her er at fortælle trådstarter, at såfremt han har rent mel i posen og ikke har brugt en masse penge i sin gamle virksomhed på at promovere sin nye virksomhed, så er der ingen fare. Men du og andre tolker det straks som om, at han har brugt millioner i den gamle virksomhed og overdrager 4 vildt indtjenende abonnenter til sin nye virksomhed. Hvis I ikke ved, hvad sandheden er, så spørg om den - men ingen af jer har spurgt til den. Det har kun jeg. Bliv bare sure, men hvis I kalder jer rådgivere, så skal I have flere informationer, inden I rådgiver. Jeg kalder mig ikke rådgiver, men kalder en spade for en spade.

John - jeg har altid haft stor respekt for dig. Men når du begynder på namedropping og det iøvrigt slet ikke er mig, så bliver det seriøst pinligt og der tabte jeg alt for dig. Jeg er ikke din fjende og har aldrig været det. Mine indlæg har iøvrigt respekteret dine holdninger, men blot sået tvivl om, hvorvidt det var så alvorligt. Du føler dig åbenbart stødt eller fjendtliggjort - det skyldes kun din egen opfattelse.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er som at finde en guldmine (eller en løsning man nu ved man får masser af indtægt på) og endnu ikke have gravet en eneste skovl guld frem - men man overdraget den til sit ApS - 

Igen man finder ikke en guldmine hvor man bare skal samle guldet op, og man får ikke bare en ide som der tjenes penge på i stor stil uden at der skal gøres en indsats. 

Lad os tage et eksempel der helt sikkert overddrager langt mere værdi:

SKAT:
En partner i et partnerselskab ejede sin partnerselskabsandel personligt og ønskede nu at overdrage denne til et af ham 100 % ejet selskab. Partneren havde oprindeligt købt sin partnerselskabsandel uden beregning af goodwill og ønskede nu at overdrage andelen til sit selskab uden beregning af goodwill. Skatterådet bekræftede, at overdragelsen af partnerens ideelle andel af partnerselskabet til et af ham 100 % ejet selskab kunne ske uden beregning af goodwill. Se SKM2019.234.SR.

De stakkels gåspurve må blive døve af kanontordenen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Igen man finder ikke en guldmine hvor man bare skal samle guldet op, og man får ikke bare en ide som der tjenes penge på i stor stil uden at der skal gøres en indsats. 
nej da - og man stifter vel ikke et ApS for at overdrage 4 x abonnement uden man synes der er en stor mulighed i det (goodwill) det er jo ikke værd at vi slår hinanden i hovedet - for der ER en risiko uanset hvad I mener der BURDE være - længere er det ikke. Enhver revisor med lidt år på bagen kender utal af meget kedelige sager med ApS stiftet af enkeltmands ejer og med noget lagt over. 

Det er SLET ikke sikkert det sker her - det kan vi bare ikke være sikre på, og HVIS det nu sker, så vil vi vel hænge lidt med ørene over at have været så sikre - og ikke sige- her er faktisk en kendt risiko = Det er ikke sikkert der sker spor MEN  - og for 400 kr bindende svar er du fri af den - eller - du må nok fremlægge mere om hvorfor du vi stifte aps for de 4 abonnementer dit enkeltmands har skabt en ny business til - for nogen med lidt kendskab til skattepraksis

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man som rådgiver råber "Ulven kommer" mange gange i samme tråd, men ikke har et eneste eksempel på, hvor det er gået galt, men blot henviser til revisorvenner, så får jeg det lidt stramt.

Der er ingen guidance i forhold til, hvad der tidligere er gået galt og der er ingen referencer til tidligere afgørelser eller domme. Det er blot: "Vagt i gevær"

Jeg forstår udmærket godt det velmenende og gode råd, at man skal passe på, men det giver stadig ikke mening i forhold til virksomhedens størrelse.

400 kr er ingen penge. Men den tid, som det tager at formulere et skriftligt spørgsmål til Skat og den ventetid der er på et bindende svar (som iøvrigt har vist sig ikke altid at være så bindende) er bare ikke relevant i forhold til 4 sølle abonnenter. Det er ikke Apple, der er i sin vorden her og selv hvis det var, så ville Skat ikke vide det på det tidspunkt, de afgav deres såkaldte bindende svar. De ville til enhver tid vikle sig ud af svaret med henvisning til at de ikke havde fået tilstrækkelige oplysninger.

Jeg forstår din bekymring, John - men jeg tror den er overdrevet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg råber ikke ulven kommer - du er bare tonedøv. Jeg siger der kan komme en ulv - og behøver slet ikke henvise til sager - der er masser af dem. Du siger bare der er garanteret ikke en ulv - og det er så bare det

Jeg siger der KAN meget let være en - men ikke at den med sikkerhed er der. Hvis du ikke kender til den type risiko - som ex Bent Zimmermann - masser af gange også her har advaret om tidl og som masser af revisorer p div fora i facebook ofte må pege på - så er det jo mystisk at du tør sige der helt klart ikke er en ulv - men tager du risiko ved den sikre viden - så mener jeg jo alt er godt for trådstarter  Jeg turde ikke

Ved ikke om CEF er med stadigt- men han er i høj grad vidende revisor på området. 

Det kan vise sig helt uden risiko-  det er bare slet ikke til at garantere her, for ingen stifter ApS for at sælge/flytte 4 abonnement fra sin personlige virksomhed, uden der nok er mere årsag til det

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Snup en fyraftensbajer og drop personangrebene. 

Når vi har med skat at gøre er der tale om særdeles firkantede regler, som ganske rigtigt bedst kan beskrives som DJØF agtige Og jo, skat går i meget små sko til tider. 
Det er helt fint at tænke som en virksomhedsejer og tænke vækst. Sandsynligheden for at skat overhovedet kigger På det her er forsvindende lille, men lad være med at tro skat giver 5 flade 25 ører for dine argumenter hvis de laver en sag på sådan  noget som det her. De kan komme med de vildeste argumenter til tider.

og John, lad nu være med at foreslå de bindende svar. Folk kan ikke selv skrive dem, så det kan bruges til noget som helst. Det koster mindst 10-20.000 at få en revisor/skatterådgiver til at formulere det korrekt, så det reelt tager højde for de forskellige situationer der kan tænkes at opstå. 

Trådstarter Skal blot være klar på, at hvis der er fradraget omkostninger i den personlige virksomhed til udvikling af koncept, opstart eller andet bør der laves en vurdering af dette, som evt. kan medføre en mer pris. Er der IKKE dette, men kun kørt de 4 abonnementer, så få dem solgt over i en fart, inden det for alvor kan siges at have været en del den aktive virksomhed!

Statsautoriseret revisor - København

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)