Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflønning for græsslåning i ejerforening

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er kasserer i en lille ejerforening, hvor en af beboernes drenge har slået græs på foreningens fællesarealer de sidste par år. Vi betaler forsikring, og bruger Danløn til at lave løn for ham. Vi startede da han var 15, men nu er han 20 år gammel.

Han slår græs et par timer om ugen, og det er et større menageri at opretholde for at kunne give ham 1.200-1500 kr i løn hver måned. Der er ikke andre "ansatte". Så tanken var, at han måske (nu hvor han er 20 år) kunne starte selvstændig virksomhed/oprette CVR nummer og sende foreningen en faktura.

Men er det overkill? Er der nogen bedre og nemmere veje at afregne ham for hans tid? Er der en undergrænse i forhold til om han er nødt til at oprette CVR nummer? Kan man afregne som honorar uden at have CVR nummer? Ville han så selv skulle indberette til Skat eller skal vi?

Forslag modtages med tak.

Mvh

Jørn 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

rent overkill efter min mening. hvis I har indberetningspligt af løn - reg forening - så er I også have det af Honorar og ikke momsreg CVR  og momsreg er overkill og dyrere for ham. - det er da så let via danløn og så måske EN gang om måneden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Takker for svaret. Vi beholder gældende løsning. 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Damsbro hus & haveservice Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en lille ting til fremtiden, så må i ikke have en 15 årig til at slå græs  De skal være mindst 18 år før det er lovligt at betjene disse maskiner. Har selv en søn på snart 13 og en nevø på 16 som meget gerne vil hjælpe til i mit anlægsgartner firma, med at klippe græs, men det er et no go før de bliver 18. Blot til info, så i ikke får arbejdstilsynet på nakken hvis i vælger en nu ungarbejder til at slå plænen.

Mvh 

Dennis Højsgaard 

Tilmeldt 15. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oh... det er super info, som vi naturligvis vil rette os efter. Takker.  

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 38
Fra  Lej-Soundboks.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også det er ret overkill.
Voldsomt for ham at lave CVR nr. for det. 

Udlejning af Soundbokse i hele Danmark fra Lej-Soundboks.dk | Lyden til din fest

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)