|
Jeg håber nogen kan belyse ovenstående emne lidt for mig. Jeg har tidl. læst at hvis en rejse f.eks. er 50% privat og 50% erhverv kan den erhvervsmæssige del trækkes fra. Jeg har en I/S virksomhed, og rejsen skal derfor registreres i kørebogen, og angives som en udgift i bogføringen. Ret mig, hvis jeg tager fejl. Mit egentlige spørgsmål er så hvordan jeg registrerer denne rejse? - Registrerer jeg hele rejsen, men halverer satsen? - Registrerer jeg kun udrejsen, men undlader at registrere hjemrejsen, eller omvendt - Halverer jeg blot antallet af kørte kilometer og noterer at rejsen er 50% erhverv? - Eller er der andre muligheder? |
Hejsa,
jeg har faktisk samme spørgsmål som John H måske kan vejlede med. Min sammenblandende rejse er følgende:
jeg var i sommerhus i uge 7 med familien i Sønderjylland (kommer fra KBH). Under denne vinterferie havde jeg et forretningsmøde i Vojens.
Spørgsmålet er hvilke kilometer jeg kan trække fra og om (lidt søgt) jeg kan trække broafgiften fra i regnskabet.
jeg har et IVS.
jeg tænker selv at det blot er kilometerne fra sommerhus til Vojens og retur som jeg kan udbetale som km-betaling.
Bliv gratis medlem