Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan registreres rejser som ikke er 100% erhvervsmæssig i kørebogen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle.

Jeg håber nogen kan belyse ovenstående emne lidt for mig. Jeg har tidl. læst at hvis en rejse f.eks. er 50% privat og 50% erhverv kan den erhvervsmæssige del trækkes fra. Jeg har en I/S virksomhed, og rejsen skal derfor registreres i kørebogen, og angives som en udgift i bogføringen. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Mit egentlige spørgsmål er så hvordan jeg registrerer denne rejse?
- Registrerer jeg hele rejsen, men halverer satsen?
- Registrerer jeg kun udrejsen, men undlader at registrere hjemrejsen, eller omvendt
- Halverer jeg blot antallet af kørte kilometer og noterer at rejsen er 50% erhverv?
- Eller er der andre muligheder?
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg har faktisk samme spørgsmål som John H måske kan vejlede med. Min sammenblandende rejse er følgende:

jeg var i sommerhus i uge 7 med familien i Sønderjylland (kommer fra KBH). Under denne vinterferie havde jeg et forretningsmøde i Vojens.

Spørgsmålet er hvilke kilometer jeg kan trække fra og om (lidt søgt) jeg kan trække broafgiften fra i regnskabet.

jeg har et IVS.

jeg tænker selv at det blot er kilometerne fra sommerhus til Vojens og retur som jeg kan udbetale som km-betaling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:
jeg tænker selv at det blot er kilometerne fra sommerhus til Vojens og retur som jeg kan udbetale som km-betaling.
du tænker helt ret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

VoresFoehj:
Kære alle.

Jeg håber nogen kan belyse ovenstående emne lidt for mig. Jeg har tidl. læst at hvis en rejse f.eks. er 50% privat og 50% erhverv kan den erhvervsmæssige del trækkes fra. Jeg har en I/S virksomhed, og rejsen skal derfor registreres i kørebogen, og angives som en udgift i bogføringen. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Mit egentlige spørgsmål er så hvordan jeg registrerer denne rejse?
- Registrerer jeg hele rejsen, men halverer satsen?
- Registrerer jeg kun udrejsen, men undlader at registrere hjemrejsen, eller omvendt
- Halverer jeg blot antallet af kørte kilometer og noterer at rejsen er 50% erhverv?
- Eller er der andre muligheder?

faktisk er der kun fradrag hvis rejsen er rent firmabetinget. Du må gerne SKULLE (og med skulle menes at den tur var taget uanset hvad) besøge din kunde I århus og køre fra København - og så selv betale tur videre til skagen i 2 dage - og så føre turen københavn århus retur i kørebog - men det  er kun den direkte tur frem og tilbage til kunde/andet firma besøg, som  du anser for nødvendigt du har fradrag for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære John.

Tusind tak for hurtig respons. Det er værdsat! Sammen med dit svar til Pildes spørgsmål besvarer det mit spørgsmål 100%. Tak!
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)