Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerændring på PMV - er det muligt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer! 

Jeg spørger for en i mit netværk, om det er muligt at skrifte ejer på en PMV virksomhed
Umiddelbart når jeg har været inde og kigge så er det ikke muligt at redigere ejer. Så min egen tanke er at det nok ikke er muligt? Men det ville være fedt hvis der var en måde at ændre det på. Hvad ville I gøre i denne situation? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53

Der kan ikke skiftes ejer på en personlig virksomhed. Du kan sælge indholdet af din virksomhed til en anden person/virksomhed.

Tilmeldt 30. Jun 16
Skrevet kl. 08:56

Super tak for dit svar! 
Så er det på plads :) 

Tilmeldt 30. Jun 16
Skrevet kl. 08:59

Tak! :) 

Hvis den så bliver solgt til en anden, så er det vel bare at gå ind i "overtagelse" eller hvad den hedder præcist. 
Vil virksomheden så bevare sit eget navn osv? Det vil ikke bare blive ændret til den der køber den, deres navn? 

Tilmeldt 30. Jun 16
Skrevet kl. 09:06

Og vil man egeneligt kunne ændre den virksomhed til en aps senere uden at den som har overtaget skal lave den om til en aps? 
Jeg ved ikke helt om det kan forståes det jeg skriver? Skype-ItWasntMe

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Rikkepp:
Vil virksomheden så bevare sit eget navn osv?

Navnet er knyttet op på dit pmv. Så hvis en anden skal have det så sælger du også dette. Det medfører så at du skal ændre dit firmanavn, hvis du stadigvæk vil have dit eget pmv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

Rikkepp:
Jeg ved ikke helt om det kan forståes det jeg skriver?

Næ den fangede jeg ikke helt, men du kan altid gå fra et PMV til et Aps, hvis behovet og kapitalen er der.

Tilmeldt 30. Jun 16
Skrevet kl. 09:57

Tusind tak for hjælpen og din tid! :) 
Jeg tror jeg nogenlunde har forstået det nu. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36

Rikkepp:

Og vil man egeneligt kunne ændre den virksomhed til en aps senere uden at den som har overtaget skal lave den om til en aps? 
Jeg ved ikke helt om det kan forståes det jeg skriver? Skype-ItWasntMe

den der overtager dit PMV overtager ikke dit CVR - den person stifter et firma-  PMV eller enkeltmands eller ApS og køber så aktiver og goodwill - kundelister mm af dig - og du tager det til indtægt til skat som udgangspunkt. Derefter har køber ikke noget med dit PMV at gøre - men alene med sit ny eget CVR og alle aftaler med kunder, leverandører, bank osv - skal den der køber dine aktiver - lave om på ny med sit ny CVR nummer.

Du kan lukke dit PMV efter salget  - eller du kan omdanne til ApS (det vil kræve 40.000 kr kapital og revisor erklæring og formentlig vil du være alm enkeltmands længe inden)

Du kan også lukke dit PMV og så stifte et ApS med kapital 40.000 kr - og du har formentlig ikke så meget goodwill i i det PMV eller overværedi af aktiver men hvis du har - så ville det være klogt med revisor til at afgøre om du skal omdannne og ikke stifte nyt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)