Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og deres "2 x 1. april"-problem har kostet mig KASSEN - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg stiftede selskab i marts 2019, og har således første regnskabsperiode fra 1. marts t.o.m. 30. juni 2020 - TROEDE JEG.

Det viser sig nemlig at Skat har "tekniske problemer", fordi deres system ikke kan håndtere 2 x 1. april. Så de knækkede mit regnskabsår pr. 30. juni 2019.

Det har så betydet, at jeg - uden at have vidst det på forhånd - skal betale selskabsskat af overskuddet registreret pr. 30. juni 2019. 

Problematikken er beskrevet her:

https://www.ditselskab.dk/mere-info/de-farlige-regnskabsaar

Det mest komiske er at hvis jeg havde ventet 31 dage med at stifte selskabet, havde der ikke været nogen problemer. Og det er kun Skat der ikke kan håndtere det, Erhvervsstyrelsen kan godt håndtere det.

Spørgsmålet er så: 
Hvad fan... kan jeg gøre?

Det er rigtig mange penge, som Skat mener de har krav på - kun på grund af denne lille teknikalitet.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du skriver "rigtig mange penge", så er det "blot" fordi du skal betale skatten nu i stedet for at vente, ikke sandt? Altså du kommer vel ikke til at betale mere i skat i perioden end ellers? Eller forventede du et tab i de næste 12 måneder? Hvis det således "kun" er et likviditetsspørgsmål, taber du vel "kun" renter, hvis du skal låne til at betale denne skat. Hvis du mener, at du har tabt "rigtig mange penge", må du finde dig en "rigtig god advokat" til at hitte rundt i det.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter at have undersøgt denne ikke-aprilsnar har jeg skrevet til ministeren og kaldt det flovt. Jeg er en god socialdemokrat, så han har bare at svare :-D.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg forventede at første regnskabsår ville slutte 30. juni 2020 og ikke 30. juni 2019.

Det skal lige tilføjes at jeg har haft revisor til at ordne de her ting for mig, og jeg har i virksomheden ageret efter at første års regnskab (og dermed selskabsskatten) ville blive udregnet pr. overskud den 30. juni 2020, og IKKE pr. overskud den 30. juni 2019.

Læs evt. om problemstillingen i linket, som jeg refererede til foroven:

https://www.ditselskab.dk/mere-info/de-farlige-regnskabsaar

Men du mener altså at en advokat kan rede trådene ud i ovenstående tilfælde? Kan man  ændre regnskabsåret således at der IKKE er 2 x 1. april i første regnskabsår?

Jørgen Kirkegaard:

Når du skriver "rigtig mange penge", så er det "blot" fordi du skal betale skatten nu i stedet for at vente, ikke sandt? Altså du kommer vel ikke til at betale mere i skat i perioden end ellers? Eller forventede du et tab i de næste 12 måneder? Hvis det således "kun" er et likviditetsspørgsmål, taber du vel "kun" renter, hvis du skal låne til at betale denne skat. Hvis du mener, at du har tabt "rigtig mange penge", må du finde dig en "rigtig god advokat" til at hitte rundt i det.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

"Flovt" er vist en underdrivelse - meeen mon du får svar fra Skat? Har de ikke travlt med at ryste lommer på alle de små erhvervsdrivende? :-)

Jørgen Kirkegaard:

Efter at have undersøgt denne ikke-aprilsnar har jeg skrevet til ministeren og kaldt det flovt. Jeg er en god socialdemokrat, så han har bare at svare :-D.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg så netop linket og har også nævnt det i mit brev. Jeg er jo ikke advokat, så når jeg skriver "rede ud" mener jeg, at hun/han kan undersøge mulighederne. Det koster ikke noget at spørge, og min Jesper på jr@erhvervsadvokaterne.dk er blandt de bedste - i al fald, hvis man skal dømme ud fra timeprisen. Han kender sikkert problematikken. Hils fra mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kendt og fjollet problematik som jo kendes af rutinerede selskabsstiftere men ikke af private. Jeg har ikke hørt om løsninger og samlet skat ændres vel generelt ikke - dog gør likviditet

hvorfor ikke tage fat i Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk som du linker til - han ved mere

vh John Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Tak for tippet. Jeg vil sende Jesper en besked, og skal nok hilse fra dig. 

Af nysgerrighed: Hvordan sender man breve til ministeren? Jeg vil da også gerne sende en hilsen afsted, hvis muligt :-)

Jørgen Kirkegaard:

Hej.

Jeg så netop linket og har også nævnt det i mit brev. Jeg er jo ikke advokat, så når jeg skriver "rede ud" mener jeg, at hun/han kan undersøge mulighederne. Det koster ikke noget at spørge, og min Jesper på jr@erhvervsadvokaterne.dk er blandt de bedste - i al fald, hvis man skal dømme ud fra timeprisen. Han kender sikkert problematikken. Hils fra mig.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådet.

Jeg havde faktisk hjælp fra min revisor (ikke godkendt revisor) til stiftelse af selskab m.m., og jeg fik helt specifikt at vide at første regnskabsår gjaldt fra 1. marts 2019 til 30. juni 2020.

Problemet for mig er at jeg før den 30. juni 2019 havde en pose penge, som jeg løbende har investeret i et større projekt - OGSÅ efter 30. juni 2019 - altså er der tale om et beløb, som der er blevet beskattet en uventet stor del af.

Nu skriver du at det er en "kendt og fjollet problematik" - dvs. det er ikke nogen ny problematik?

Cookie - John Hannover:

Kendt og fjollet problematik som jo kendes af rutinerede selskabsstiftere men ikke af private. Jeg har ikke hørt om løsninger og samlet skat ændres vel generelt ikke - dog gør likviditet

hvorfor ikke tage fat i Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk som du linker til - han ved mere

vh John Hannver

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 Kendt som du jo selv linker til. Omvendt kan man jo periodisere hvis udgifter hænger sammen med indtægter siden - eller man får indtægter som man ved man har forpligtelser for

igen - tal med en god revisor - det behøver ikke være dyrt

vh John Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)