Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab 2.0: simpelt spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminohjerne,

Jeg er ved at kigge på indberetning af regnskab for mit ApS, der startede sit første regnskabsår i 2019.

Vi har haft et meget simpelt regskabsår, med indtægter for to afholdte kurser, udgifter til lokaleleje, samt ingen løn eller udbytte.

Vi har ikke betalt selskabsskat aconto.

I regnskab 2.0 (mikroregnskab) hos Erhvervsstyrelsen:

Bør jeg skrive den selskabsskat jeg skylder under "Passiver: Skyldig selskabskat" og trække selskabsskatten fra "Passiver: registreret kapital", således at Aktiver: Likvid beholdning = Passiver: Registreret kapital + Passiver: Skyldig selskabsskat.

Inden I kommer med den sædvanlige revisoranbefaling - jeg ved det godt, men jeg synes af principielle grunde, at det skulle kunne lade sig gøre selv for så simpel en virksomhed i et iværksættervenligt system.

Tusind tak! 

Tilmeldt 27. Oct 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, med "Passiver: registeret kapital", mente jeg selvfølgelig kombinationen af "Passiver: registreret kapital" og "Overført resultat"

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skat du beregner af årets resultat afsættes som skyldigt under passiverne og udgiftsføres i resultatopgørelsen under skat af årets resultat.

Men jeg vil stadig anbefale dig, at søge revisorhjælp, ellers vil du med al sandsynlighed lave fejl i dit regnskab.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)