Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importering af fødevarer fra Italien og Spanien

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.
Jeg har set at der er nogle kloge hoveder rundt omkring i forumet Geeked og vil derfor prøve lykken og se om der er nogen som måske kan hjælpe mig med nogle spørgsmål som jeg har ifm. import af fødevarer fra Italien og Spanien. 

Der skal lige siges at jeg har selvfølgelige kontaktet fødevarestyrelsen, men jeg føler ikke at de har været til stor hjælp. Tværtimod, jeg føler at de vil have at man bakker tilbage og dropper sine "drømme" om at blive selvstændig.

Men nok om det Big Smile

Jeg skal til at importere div. fødevarer, såsom pasta, konserves, olivenolie, pesto, m.m. fra disse lande.
Jeg har sendt ansøgning om importregistrering til fdvst.
Jeg er ved at lave egenkontrolprogram færdig, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

1) Når man importer fra Italien og Spanien, skal der dokumenteres noget fra de distributører man handler med? (certificeringer eller lign.)
2) Bortset fra pesto,indeholder ingen af de varer jeg importer, animalske, men pesto indeholder parmessanost. Er der nogle specielle regler /  Krav ved sådan en tilfælde?

På forhånd tak.
M.v.h.
Camilla 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:07

Hej Camilla

Det lyder spændende det du har gang i.

Prøv evt. at søge hjælp hos de de påglædende landes ambassaders handelsafdelinger, deres hovedformål er jo lige netop at hjælpe folk der ønsker at importerer vare fra deres land. Personligt har jeg selv rigtigt gode erfaringer med at bruge handelsafdelingerne.

http://www.ambmadrid.um.dk/da/menu/OmOs/SpanskeRepraesentationerIDanmark/

http://www.ambcopenaghen.esteri.it/Ambasciata_Copenaghen/Menu/Informazioni_e_servizi/Fare_affari_nel_Paese/

Mvh

Ravn

Tilmeldt 5. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:17

Hej Camilla,

Jeg er bosiddende i Spanien, hvor jeg arbejder som konsulent for danske virksomheder - bla. hjælper jeg med import / eksport. I denne uge har jeg bla. arrangeret importen af et parti olivenolie (jomfru extra) til Danmark. Jeg arbejder ikke med distributører, men direkte med producenter som eksporterer direkte til land som f.eks. Tyskland og andre EU-lande. Distributør-ledet fordyrer varerne betydeligt i Spanien, og jeg kan derfor anbefale at handle direkte med producenten. Ved handel direkte med producenten skal disse som hovedregel opfylde de samme krav til fremstilling og sikkerhed, som stilles til tilsvarende produkter fremstillet i Danmark til fri cirkulation. For Spaniens vedkommende er disse krav i de fleste tilfælde på linie med Danmarks. Så længe der er tale om ikke-animalske produkter er det vigtigste at blive importregistreret i Danmark. Ved import af animalske produkter skal man bla. igennem en veterinær grænsekontrol.

Hvis du er interesseret kan jeg selvfølgelig hjælpe dig med din import fra Spanien.

Med venlig hilsen,

Lasse

+34 615504551

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)