Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

youtube videoer på affiliate sider

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har utroligt svært ved at finde ud af om jeg må bruge andres youtube videoer på min affiliate side. Synes jeg har svært ved at finde et klart svar selvom jeg bruger lang tid på at google det.

Nogen der kender til reglerne? og hvad gør i selv. har i andres videoer på jeres affiliate sider?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

du må lægge et link til dem - men jo ikke lægge dem som del af din egen side

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et godt spørgsmål og helt sikkert noget der nok skal komme nogle sager omkring.

Det er især ved affiliate sider og andre sider drevet med øje for at tjene penge, at det kan være svært at vurdere om det er OK eller ej.

Se evt. afsnittet: “Må jeg embedde en video på min hjemmeside, som jeg finder på YouTube?” 

https://journalistforbundet.dk/sociale-medier-og-ophavsret

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du må lægge et link til dem - men jo ikke lægge dem som del af din egen side

vh John hannover

i det her tilfælde taler jeg om at embedde youtube videoer. altså så de kan afspilles fra min side.

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:

Det er et godt spørgsmål og helt sikkert noget der nok skal komme nogle sager omkring.

Det er især ved affiliate sider og andre sider drevet med øje for at tjene penge, at det kan være svært at vurdere om det er OK eller ej.

Se evt. afsnittet: “Må jeg embedde en video på min hjemmeside, som jeg finder på YouTube?” 

https://journalistforbundet.dk/sociale-medier-og-ophavsret

ja præcis. for der står at jeg ikke må krænke dem der lægger videoerne op hvilket bl.a. "kunne" betyde at jeg bruger deres video i kommerciel sammenhæng.

Nu drejer min side sig om brætspil og derfor ville jeg gerne i mine almeldelser også lægge videoer op hvor spillene kort bliver gennemgået.

men disse videoer kan både komme fra producenten (hvor jeg går ud fra at man gerne må bruge dem, da jeg jo prøver at sælge deres spil) Fra folk der for sjov lægger spilgennemgange op (hvor jeg ikke ved om de ville have det ok med det) og fra andre sider hvor de vist sælg også sælger spillene. (her indeholder videoerne jo deres egne links og reklamer, så det er jo også reklame for dem, men jeg aner da ikke om de synes det er fedt jeg deler på den måde)

Til sidst: Der kører et underholdningsprogram på tv hvor de ser sjove youtube videoer og hvor folk skal gætte nogen ting.

Er det ikke netop et eksempel på at man tager andres videoer og bruger det i en kommerciel sammenhæng som potentielt kan krænke ophavsretten hos dem der har lagt dem op?

Tilmeldt 21. Jul 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)