Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjælp ang start.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle. Dejligt forum! jeg prøver at se om jeg kan få lidt hjælp her. :)

Jeg planlægger at lave et murerfirma. Jeg laver primært facadearbejde så materialerne er ikke det helt vilde rent prismæssigt.
Har en plan om jeg vil lave et 2 aps'er et jeg bruger et som til drift og et som holding.
Jeg har her lavet et regne stykke som jeg mener er rigtigt, men lad os nu se :)

Mit firma fakturer 5500 kroner inkluderet moms. Jeg arbejder 8-9 måneder om året pga temperatur cirka 190 dages arbejde måske 200 med weekends arbejde i ny og næ. jeg får samlet set faktureret 1.045.000 kroner. af de penge betaler jeg 20 procent i moms. nu har jeg omkring 830.000 Her til tænker jeg, at materiale udgør omkring 10% ( igen det er ikke så vigtigt da det ikke koster særligt meget.) 10 procent ud af de 830.000 nu har jeg 750,000.
Ud af alle disse penge har jeg vel mit overskud? her tænkte jeg på dette. at betale indkomst skat eller tilsvarende af 750.000 er helt sindssygt særligt hvis ikke jeg skal bruge alle pengene i privaten. jeg tænkte, at lade 350.000 kroner stå i virksomheden. så er der 400.000 til '' løn'' her siger jeg bare at jeg trækker 50 procent af så har jeg 200.000 kroner i løn udbetalt omkring 15-16 tusind om måneden dette kan jeg sagtens holde mig til.

Det jeg vil spørge rom er så de 350.000 jeg har stående i virksomheden kan man gemme dem i sit selskab eller holding selskab og betale virksomheds skat på cirka 25 procent? så jeg har omkring 270.000 efter virksomhedsskat er betalt. Det er sådan jeg har forstået det! det jeg så er bange for er de 270.000 jeg har betalt virksomheds skat af fx i 2021. Jamen næste år når vi så er i 2022 og jeg har måske 200.000 ydeligere jeg har betalt virksomheds skat af. betaler jeg så virksomheds skat af min samlede bunke penge som nu er på 550.000? og hvad med næste år igen?
kort sagt er der mulighed for, at jeg kan blive beskattet på firma beskatning af de penge jeg har betalt firma skat af allerede en gang.
eller er det hvert år det kører?
Skal sige, at jeg ved der er udgifter til forsikring biler osv osv, men tag det her som et eksempel.

Håber folk kan forstå beskeden. Rigtig god dag til alle jer andre :)

Thomas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Holding KAN være en ide - men hvert firma koster http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  regn med 10.000 per firma inkl arbejdsskadeforsikning som er lovpligtig i hvert - + oprettelse bank og drift i bank+regnskabsprogrammer

2 du glemmer faste udgifter som nævnt i 1 - værkstøj, computer, bil, tøj og givet meget andet

3 Hvad med sygdom og ferie? Perioder uden kunder vil opstå - dårlige betalere - erstatningssager - forsikring

4 ja i selskaber betaler du 22% af dit ikke hævede overskud i skat, men du får ikke de penge igen, så når du senere hæver løn, så er det oven i den normale skat - eller du kan tage udbytte op til ca 55 t til 27% og igen svarer det til bundskat, og alt derover bliver så topskat

Jeg tror du vi opdage, at du skal være MEGET glad hvis du reelt har 300.000 kr til dig selv når året er gået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen. Mange tak for dit svar! Jeg forstår godt nok ikke det sidste angående de 300.000?
Da jeg i sin tid havde min enkeltmands virksomhed der havde jeg snildt det dobbelte i løn. Måske jeg bare kører videre med min enkeltmands virksomhed.
Er der i øvrigt ikke noget med, at jeg som selv i en enkeltmands virksomhed kan lade nogle af mine penge står? Teknisk set betale noget der minder om selskab skat så?

Jeg har aldrig haft en erstatningssag. Men det er i forbindelse med jeg vil købe og istand sætte et par villaer, at jeg tænke ApS og holdning vil være smart plus at mit murersvend kunne kører med.
Men jeg snakker med min revisor og en avokado😂

Tak for svaret John
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)