Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man forhandle med SKAT?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 19
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Efter noget sygdom gik jeg og min tidligere virksomhed ned. Jeg står nu med en gæld på knap 140.000 kroner til SKAT. Lige nu afdrager jeg med 200 kroner hver måned, hvilket ikke engang er nok til, at betale renterne. Men - jeg har fået mulighed for, at låne lidt over 100.000 kroner. Kan man forhandle med SKAT og evt. lave en aftale om, at de 100.000 bliver betalt med det samme og gælden slettes. Hvor villige er SKAT til det og hvordan skal jeg bære mig ad?

Med venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

Hvis du har en aftale med skat om 200 kr om måneden - så kan du givet få lov til at betale mere tilbage, men jeg har ikke hørt om tilfælde hvor SKAT sletter hele gælden mod hurtig betaling af f.eks halvdelen. Det skal du bestemt ikke forvente. Skattegæld slipper man som udgangspunkt ikke ud af, det er kun spørgsmål om hvordan man får lov at afdrage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 19
Skrevet kl. 08:59

Cookie - John Hannover:

Hvis du har en aftale med skat om 200 kr om måneden - så kan du givet få lov til at betale mere tilbage, men jeg har ikke hørt om tilfælde hvor SKAT sletter hele gælden mod hurtig betaling af f.eks halvdelen. Det skal du bestemt ikke forvente. Skattegæld slipper man som udgangspunkt ikke ud af, det er kun spørgsmål om hvordan man får lov at afdrage

vh John Hannover

De er blevet "overført" til gældsstyrelsen. Kan man forhandle med dem?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 10:23

Web1:
Kan man forhandle med dem?

Jeg ville da prøve, inden jeg fik lånet.

Hvis de accepterer, så husk at få det på skrift: Til fuld og endelige

Evt. udlæg slettes samtidig osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

Web1:

Cookie - John Hannover:

vh John Hannover

De er blevet "overført" til gældsstyrelsen. Kan man forhandle med dem?

generelt nej - men jeg ville da prøve - Generelt har gældsstyrelsen blot til opgave at indkræve på vegne af -ex SKAT og de har derfor ikke bemyndigelse til at indgå forlig -Prøv det - og meld tilbage om det har et godt resultat tak

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50

i alle fald må du kunne argumentere for - hvis det forsat er 200 kr og det ikke rækker til renten - at det er formålsløst - men hvad de så vil  - er svært at se.
Det er mærkeligt hvis de har accepteret 200 kr i afdrag (1200 p.a.) på 140.000 kr - man skulle tro det var noget via retten der havde bestemt, at det var hvad der var plads til i din økonomi, ellers giver det jo slet ikke mening med noget der med rente aldrig lykkes og uden rente er klart over 10 års tilbagebetaling tll skat - Det hænger slet ikke rigtigt sammen

Formentlig vil kravet være langt større per måned/år - og så evt en personlig konkurs som værste scenarie - hvor retten SÅ kan afgøre hvilket beløb der kan være til rådighed til betaling

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36

Cookie - John Hannover:
Generelt har gældsstyrelsen blot til opgave at indkræve på vegne af -ex SKAT og de har derfor ikke bemyndigelse til at indgå forlig -

De har da netop i høj grad som opgave at kradse penge ind, herunder om der kan eftergives gæld mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31

Lier:

Cookie - John Hannover:
Generelt har gældsstyrelsen blot til opgave at indkræve på vegne af -ex SKAT og de har derfor ikke bemyndigelse til at indgå forlig -

De har da netop i høj grad som opgave at kradse penge ind, herunder om der kan eftergives gæld mv.

ok - så hvis ens skattegæld - som vel normalt ikke er lige til at forhandle - overgår til gældsstyrelsen, så giver forhandling måske bedre muligheder end med skat - når først skat har sat en eller aftale fast?

Venlig hilsen John Hannover

Tilmeldt 18. Sep 19
Skrevet kl. 16:55

Jeg har nu talt med SKAT/gældstyrelsen.

Men først, John Hannover: Det hænger sammen på den måde, at min økonomi har været presset fra alle led og kanter. Min lille sygdomsperiode har haft meget store konsekvenser for mig og derfor har SKAT accepteret "det de kunne få".

Gældsstyrelsen fortalte mig, at man i nogle tilfælde godt kan forhandle en sådan gæld. Men - jeg var for ung til, at kunne forhandle med dem. Der er nogle kriterier før de overhovedet vil overveje at forhandle. F.eks hvis jeg var på førtidspension eller var 60-70 år.

I mit tilfælde kunne jeg ikke forhandle.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17

Web1:

Jeg har nu talt med SKAT/gældstyrelsen.

Men først, John Hannover: Det hænger sammen på den måde, at min økonomi har været presset fra alle led og kanter. Min lille sygdomsperiode har haft meget store konsekvenser for mig og derfor har SKAT accepteret "det de kunne få".

Gældsstyrelsen fortalte mig, at man i nogle tilfælde godt kan forhandle en sådan gæld. Men - jeg var for ung til, at kunne forhandle med dem. Der er nogle kriterier før de overhovedet vil overveje at forhandle. F.eks hvis jeg var på førtidspension eller var 60-70 år.

I mit tilfælde kunne jeg ikke forhandle.

jeg tager slet ikke stilling til årsagen og skyld - bare var det min opftattelse at gældstyrelsen ikke normalt indgik i forhandlinger om skattegæld - og jo så her ikke, med den begrundelse, at du har tid for dig, til at klare gælden

Surt - men det er jo en ærlig nok gæld, som du så må håndtere så godt du kan, og kan du ikke - tage det med gældsstyrelsen, som så må sige hvad næste træk er - jeg kan frygte det KAN være en personlig konkurs - hvor retten så vil fastslå hvormeget du kan betale, men næppe gå i gældssanering ud fra at gælden er skattegæld, som - uanset sygdom - generelt ses selvforskydt’’

god vind med det i alle fald og tak for tilbagemelding

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)