Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille renteudgift på skattekontoen - bogføres?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak endnu engang. Jeg oprettede en konto 55100 ""kattekonto", og oprettede et finansbilag på den med banken som modkonto.

Burde jeg havde sat '-' foran beløbet (kredit)?

I balancen står de 56,01 nu som likvide beholdninger på skattekontoen: +56,01.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

først var det udgift (mener det var en rente du skulle betale som ikke fradragsberettiget rente( minus konto for renteudgift ikke fradragsberettiget + og modkonto skattekonto minus/ kredit  og så hvis du 

Betaler beløbet - debet skattekonto som går i 0 kredit bank du betaler fra  _du kunne have glæde af deres plus abonnement så jeg ikke sidder og svarer galt fordi jeg ikke husker hele tråden

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, renten blev bogført som udgift på konto "renter til det offentlige" . Modkonto bank.

De 56,01 var ved en fejl blevet bogført som værende på banken. Dem har jeg nu bogført debit på nyoprettet "skattekonto" med modkonto bank. Der står nu 0,00 i banken (hvilket stemmer) og +56,01 på skattekontoen (som jeg har 56,01 stående på hos skat.

Det eneste jeg er i tvivl om er, om der burde stå -56,01 på skattekontoen i balancen.

Og ja, jeg bør nok investere i pro. Tusind tak for hjælpen, dog.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har bogført korrekt så det var kredit = - i banken som modkonto - (og ikke ved fejl som renteindtægt og dermed opr. debet = plus i bank) så må det  jo stemme da bank jo så må være bogført korrekt da banken nu være blevet bogført debet = plus og så må skattekonto være bogført kredit som minus - ellers ville bank jo ikke stemme - men det forudsætter du i først huk bogførte den kredit bank og debet renteudgift - Pas på - det er så let for mig lige at skrive galt her i hovedet men beløbet skal være i kredit nu i skattekonto hvis det er der du har et minus 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kan godt se det bliver lidt forvirrende. Jeg prøver lige at gøre det klart:

I virkeligheden har jeg 56,01 kr. stående på skattekontoen. Jeg har 0,00 kr. stående i banken.

I min balance i Dinero har jeg 0,00 i banken og +56,01 på skattekontoen under aktiver, samt -56,01 under passiver.

Det lyder rigtigt, gør det ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

palle22:

Ja, jeg kan godt se det bliver lidt forvirrende. Jeg prøver lige at gøre det klart:

I virkeligheden har jeg 56,01 kr. stående på skattekontoen. Jeg har 0,00 kr. stående i banken.

I min balance i Dinero har jeg 0,00 i banken og +56,01 på skattekontoen under aktiver, samt -56,01 under passiver.

Det lyder rigtigt, gør det ikke?

så er det jo ikke en rente udgift du har haft Når du har penge i bank så må det jo have været en rente indtægt - som du har bogført kredit rente i drift og debet bank

Jeg synes du skrev det var en udgift. Ellers har du bogført galt fra start - og så bliver det jo også galt nå skattekonto blive positiv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Renteudgiften var kun på 0,99 - resten af det oprindelige beløb (57-0,99=56,01) skulle blot flyttes fra "bank" til "skattekonto" i regnskabet.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)