først var det udgift (mener det var en rente du skulle betale som ikke fradragsberettiget rente( minus konto for renteudgift ikke fradragsberettiget + og modkonto skattekonto minus/ kredit og så hvis du
Betaler beløbet - debet skattekonto som går i 0 kredit bank du betaler fra _du kunne have glæde af deres plus abonnement så jeg ikke sidder og svarer galt fordi jeg ikke husker hele tråden
Ja, renten blev bogført som udgift på konto "renter til det offentlige" . Modkonto bank.
De 56,01 var ved en fejl blevet bogført som værende på banken. Dem har jeg nu bogført debit på nyoprettet "skattekonto" med modkonto bank. Der står nu 0,00 i banken (hvilket stemmer) og +56,01 på skattekontoen (som jeg har 56,01 stående på hos skat.
Det eneste jeg er i tvivl om er, om der burde stå -56,01 på skattekontoen i balancen.
Og ja, jeg bør nok investere i pro. Tusind tak for hjælpen, dog.
hvis du har bogført korrekt så det var kredit = - i banken som modkonto - (og ikke ved fejl som renteindtægt og dermed opr. debet = plus i bank) så må det jo stemme da bank jo så må være bogført korrekt da banken nu være blevet bogført debet = plus og så må skattekonto være bogført kredit som minus - ellers ville bank jo ikke stemme - men det forudsætter du i først huk bogførte den kredit bank og debet renteudgift - Pas på - det er så let for mig lige at skrive galt her i hovedet men beløbet skal være i kredit nu i skattekonto hvis det er der du har et minus
Ja, jeg kan godt se det bliver lidt forvirrende. Jeg prøver lige at gøre det klart:
I virkeligheden har jeg 56,01 kr. stående på skattekontoen. Jeg har 0,00 kr. stående i banken.
I min balance i Dinero har jeg 0,00 i banken og +56,01 på skattekontoen under aktiver, samt -56,01 under passiver.
Det lyder rigtigt, gør det ikke?
så er det jo ikke en rente udgift du har haft Når du har penge i bank så må det jo have været en rente indtægt - som du har bogført kredit rente i drift og debet bank
Jeg synes du skrev det var en udgift. Ellers har du bogført galt fra start - og så bliver det jo også galt nå skattekonto blive positiv