Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjælp! Angående lovgivning om noget import!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle. Min tidligere tråd angående økonomi er nu fikset! Jeg bruger min opsparing.
Jeg har længe kigget på zentrada.
De tilbyder fx Hugo boss og Gant ting.
Mit spørgsmål er dette.
Hvis jeg importere 200 gang stks gant ur, så sælger jeg dem billigere end nogle anden.
Jeg har set jeg Fx kan sælge en bestemt model til 530kr og være Danmarks billigste. Uret står mig i 289 kroner import fra Tyskland.
Kan jeg ikke risikere gant vil lukke mit firma fx?
Rent juridisk laver jeg så noget snusk?
Går vel ud fra når Zentrada tilbyder de produkter, så det vel okay?
Jeg ønsker ikke og brænde mig på noget, men vil gerne vide hvordan jeg står rent juridisk! Og om jeg pisser Gant af?
Tak for du vil læse!
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gant kan ikke lukke din virksomhed, men kan kræve erstatning, og skat kan konfiskere dine varer, hvis der er tale om kopivarer.

Er der tale om ægte varer, kan du frit sælge de varer, som du lovligt kan købe inden for EU.

Det er vigtigt at du ikke bruger Gants logo eller deres billeder. Tag dine egne produktbilleder.

Hvis jeg var dig ville jeg bede om at blive oprettet som forhandler hos https://www.blue-berry.eu/en og hos https://www.watch-wholesale.de/home.html i stedet for at bruge zentrada.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du køber varer på Zentrada så er det ikke Zentrada der sælger varer men et firma som bruger Zentrada platform til at sælge sine varer.
Du skal sikre dig at firma som sælger mærkevarer ligger i EU og varen er ikke et kopi.
Du bestemmer selv til hvilken pris du vil sælge dem.

Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak Sam! Jeg kigger nærmere på de to sider du har skrevet :-)
Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Lille fejl. Tak Karsten jeg kigger nærmere på de sider :-)
Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for kommentarern* dejligt med hjælp! :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke være sikker på noget ved sådanne køb  Der kan være masser af kopivarer som sælges der, på alibaba, eBay og andre steder, og du vil så stå med ansvaret. Dersom du kan sikre dig det ikke er en kopi - ikke altid let - så kan, så længe det er fra EU importere og sælge som du vil. Fra uden for EU vil mærkevarer være beskyttet mod parallel import og så kan du kke gøre det.

Husk du formentlig er momspligtig så af dine 530 kr er 106 kr moms - og regn med, at du dels kan have noget op mod 30-50 % returvarer du skal håndtere og- garantisager/reklamationssager i op til 2 år. Den type “varemærke ure” er generelt med prisbillige Fjernøsten værker,  i bedste fald japanske men ofte Kina værker som kvarts

Så længe det er ægte varer og fra EU er det kun prisen der afgør om du kan leve af det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen! mange tak for din kommentar. Jeg havde bare en ide omkring ure, men det kan være det bliver et helt andet produkt. oprindeligt vil jeg gerne have lavet dropshipping, men synes det er svært og finde danske forhandlere der er friske på det. Har masser, af bekendte der har lavet dropshipping via shopify og har tjent rigtig fine penge, men det er rettet mod det amerikanske marked. Jeg vil gerne lave en side til det danske, men synes det var svært og finde nogle firmaer?
Kender du nogle fine sider til import, af produkter? fx smykker eller noget tøj? jeg tør næsten ikke importere nogle, af de ''lettere'' sælgene varer
som de store mærker, da du nok har ret og det muligvis er kopi varer.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)