Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS ikke længere en mulighed - så; hvad gør en klog?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

ok, keep it simple :-)

Så hvis jeg kan finde et ivs, der ike har været i brug, kan jeg beholde cvr. kendef du dem her https://ivstilaps.dk/?gclid=EAIaIQobChMIm__XgZCO5wIVxsmyCh0LFAy0EAAYASAAEgLa4_D_BwE

eller kender du andre, som kunne ha e et 'sikkert' ivs?

tidl havde www.ditselskab.dk jacob tøjner i alle fald nogle stykker - ham kender jeg og har tillid til - de andre kender jeg ikke men det er der jo mange jeg ikke gør. Tror de tager 6000 kr for det - så det koster jo lidt

Igen - regn med du selv skal forhandle en bank hjem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud fra hvad du skriver, så bliver din aktivitet, at du skal sælge forsikringer på vegne af et forsikringsselskab. 

Du modtager en provision fra forsikringsselskabet på baggrund af de aftaler, som du får lukket.

Som flere andre har skrevet, så kan der være en bekymring omkring, om det reelt er lønmodtager, der bliver forsøgt konverteret til selvstændig.

Forudsat at det setup holder, så bør du helt klart vælge at have denne aktivitet i en personlig virksomhed i stedet for et selskab.

Når aktiviteten er salg / formidling af forsikringer, så er du ikke momspligtig, men derimod lønsumsafgiftspligtig af denne.

Lønsumsafgiften er 14,5% af lønningerne i virksomheden.

Hvis du driver aktiviteten i et selskab, så skal du betale 14,5% af din egen løn+pension i lønsumsafgift.

Hvis du derimod driver aktiviteten i personlig virksomhed, så skal der ikke beregnes lønsumsafgift, medmindre du får ansatte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Ud fra hvad du skriver, så bliver din aktivitet, at du skal sælge forsikringer på vegne af et forsikringsselskab. 

Du modtager en provision fra forsikringsselskabet på baggrund af de aftaler, som du får lukket.

Som flere andre har skrevet, så kan der være en bekymring omkring, om det reelt er lønmodtager, der bliver forsøgt konverteret til selvstændig.

Forudsat at det setup holder, så bør du helt klart vælge at have denne aktivitet i en personlig virksomhed i stedet for et selskab.

Når aktiviteten er salg / formidling af forsikringer, så er du ikke momspligtig, men derimod lønsumsafgiftspligtig af denne.

Lønsumsafgiften er 14,5% af lønningerne i virksomheden.

Hvis du driver aktiviteten i et selskab, så skal du betale 14,5% af din egen løn+pension i lønsumsafgift.

Hvis du derimod driver aktiviteten i personlig virksomhed, så skal der ikke beregnes lønsumsafgift, medmindre du får ansatte.

YesYesYes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Ud fra hvad du skriver, så bliver din aktivitet, at du skal sælge forsikringer på vegne af et forsikringsselskab. 

Du modtager en provision fra forsikringsselskabet på baggrund af de aftaler, som du får lukket.

Som flere andre har skrevet, så kan der være en bekymring omkring, om det reelt er lønmodtager, der bliver forsøgt konverteret til selvstændig.

Forudsat at det setup holder, så bør du helt klart vælge at have denne aktivitet i en personlig virksomhed i stedet for et selskab.

Når aktiviteten er salg / formidling af forsikringer, så er du ikke momspligtig, men derimod lønsumsafgiftspligtig af denne.

Lønsumsafgiften er 14,5% af lønningerne i virksomheden.

Hvis du driver aktiviteten i et selskab, så skal du betale 14,5% af din egen løn+pension i lønsumsafgift.

Hvis du derimod driver aktiviteten i personlig virksomhed, så skal der ikke beregnes lønsumsafgift, medmindre du får ansatte.

Så nu er jeg forvirret.......igen :-))))

Så jeg registrerer en enkeltmandsvirksomhed for moms og vælger vifksomhedsordning, og så er jeg kørende?

Ikke momspligtig - hvordan skal det forstås?

Fra VIRK.DK En enkeltmandsvirksomhed er identisk med ejeren, der hæfter personligt for virksomheden. For at du kan registrere en enkeltmandsvirksomhed og få et CVR-nummer, kræver det, at din virksomhed kan registreres for mindst et af følgende forhold:

  • Moms
  • Lønsumsafgift
  • Arbejdsgiver
  • Import fra eller eksport til lande uden for EU.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stadigt - uanset hvad du siger om forsikringsselskabet - ikke sikker på den holder som selvstændig - men du må jo så ringe til erhvervsstyrelsen og høre hvad du så skal vælge for pligt. Det er helt enkelt ret usædvanligt det du skal - ellers kan forsikringsselskabet med den lidt underlige ansættelse måske vise vejen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)