Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS ikke længere en mulighed - så; hvad gør en klog?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ike bruge kredit, men du skriver at jeg bare kan lave en personlig virksomhed og omdanne til aps.

 

betuder deg at jeg blot registrerer et cvr som enkeltmandsvkrksomhed, og så kan jeg skattefrit omdanne til aps holding + aps drift 1/5 eler 1/6 2020?

Nogen ide om hvad den omdannelse koster?

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

damn, det er irriterende at man ikke kan rette sine indlæg, når man sidder med en pad...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Jeg skal ike bruge kredit, men du skriver at jeg bare kan lave en personlig virksomhed og omdanne til aps.

 

betuder deg at jeg blot registrerer et cvr som enkeltmandsvkrksomhed, og så kan jeg skattefrit omdanne til aps holding + aps drift 1/5 eler 1/6 2020?

Nogen ide om hvad den omdannelse koster?

 

Du kan omdanne når der er (beskattede) værdier nok til de 40.000 kr der skal bindes i et ApS - og så kan du godt omdanne til holding og via aktieombytning få det til at være forsat drift under nyt holding - og det vil nok koste fra 6 - 15.000 kr måske mere med evt aktieombytning osv

Hvorfor du absolut vil have holding, står ikke klart for mig - men det kan der være grunde til (og grunde til IKKE at have) http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  

Normalt ville jeg gøre noget nær alt for at låne de 40.000 og få stiftet nu - hvis det skal gøres så hurtigt efter alligevel


og ja - irriterende man ikke kan rette fejl i indlæg - det er ikke kun Ipad - det er alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

super og tak for svar....

 

jeg bliver sgu nødt till at æde prisen på omdannelse, desværre. holding af to årsager......om  de  er gode ved jeg ikke :-) 1. jeg skal have et andet driftselskab til et andet projekt, så i stedet flr at tage penge ud og blive beskatte, for derefter at proppe dem ind i et nyt selskab, så kan jeg flytte dem op i holding og ned i det nye, imke? :-)

for det andet er pengene vel i bedre sikkerhed i et holdingselskab, end i selve driftselskabet.....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulempen er så at aftalen med forsikringsselskabet laves med et cvr-nr. Når du omdanner så får du et nyt cvr-nr. Det giver vel så udfordring at aftale og godkendelse med forsikring og finanstilsynet skal starte forfra.    

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

:-( Hmmmm.......jeg troede at man kunne beholde samme cvr! Hvis ikke, ja så er der lige lidt mere der skal undersøges :-)

 

under alle omstændigheder skal alle rette interessenter spørges om forsat samarbejde ifm omdannelse, ved jeg.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

super og tak for svar....

 

jeg bliver sgu nødt till at æde prisen på omdannelse, desværre. holding af to årsager......om  de  er gode ved jeg ikke :-) 1. jeg skal have et andet driftselskab til et andet projekt, så i stedet flr at tage penge ud og blive beskatte, for derefter at proppe dem ind i et nyt selskab, så kan jeg flytte dem op i holding og ned i det nye, imke? :-)

for det andet er pengene vel i bedre sikkerhed i et holdingselskab, end i selve driftselskabet.....

du kan stifte holding og ET drift for de 40 t. Du kan så laver overskud i drift - betale skat af det overskud - og så flytte udbytte op til holding uden yderligere skat, og så bruge de penge - når udbyttet er stort nok - og du har 40 t ekstra til (80 t) bunden kapital til at stifte det næste  - men selskabsskat vil være betalt - I princip kunne dirft også selv blive til holding og stifte næste men JA pengene er mere i sikkerhed i Holding.

At flytte forsikring fra et CVR til et andet er overhovedet ikke problem, og formentlig heller ikke bank, når de har accepteret dig inden en omdannelse - men stadigt-  jeg ville låne og kommer i gang med ApS fra start hvis du er så sikker i din sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

takker.....må se om jeg evt kan låne...

 

kan man beholde samme cvr nr ved omdannelse fra personligt til aps i det nye driftselskab eller skal det så være et nyt cvrnr?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

takker.....må se om jeg evt kan låne...

 

kan man beholde samme cvr nr ved omdannelse fra personligt til aps i det nye driftselskab eller skal det så være et nyt cvrnr?

nej fra personlig til ApS får du nyt CVR - det er vel ikke det store problem men - alle aftaler skal fornyes-  normalt heller ikke svært hvis du har overholdt alt, men nogen kan kræve en form for personlig garanti - Der er det lettere fra IVS hvor du beholder CVR - eller finde penge og gå direkte i ApS - Husk bare HVERT selskab vil du hurtigt se koster penge - bank er ikke gratis normalt  og er måske 5000 x antal selskaber - forsikringen lovpligt for hver - regnskabsprogram for hvert - årsrapporter og evt sambeskatning - alt koster altså
Ofte er det i starten smart at - Keep it simple - Jeg oplever så mange med store planer og tro på at de skal bruge 3-4 selskaber inden de har set sig om, hvor det ofte kunne være klaret i et og samme selskab - det er bare det jeg beder dig passe lidt på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, keep it simple :-)

Så hvis jeg kan finde et ivs, der ike har været i brug, kan jeg beholde cvr. kendef du dem her https://ivstilaps.dk/?gclid=EAIaIQobChMIm__XgZCO5wIVxsmyCh0LFAy0EAAYASAAEgLa4_D_BwE

eller kender du andre, som kunne ha e et 'sikkert' ivs?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)