Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HA almen i erhvervsøkonomi

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg holder sabbatår, og har besluttet mig for til sommer at læse HA almen i erhvervsøkonomi. Ideelt set ville jeg foretrække at læse på CBS, men da mit gymnasielle snit ikke rækker til det må, jeg tænke i alternativer.. 

Hertil har jeg kigget på RUC, der vist nok umiddelbart tilbyder bacheloren (og ligger på Sjælland, hvor jeg selv bor). De har dog en anden kandidat end landets andre universiteter, som ikke lyder helt så attraktiv igen (i min optik). Mit spørgsmål går derfor på om det mon kan lade sig gøre at læse bacheloren på RUC, og senere hen kandidaten på CBS? Eller er jeg bundet til at tage RUC's kandidat på området? 

Erfaringer gode så vel som dårlige angående uddannelsen generelt er ligeledes mere end velkommen! Jeg overvejer i øvrigt også, at flytte til Ålborg, da deres universitetet ser ud til at have et spændende program ift. samme uddannelse..  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Eshof:
Mit spørgsmål går derfor på om det mon kan lade sig gøre at læse bacheloren på RUC, og senere hen kandidaten på CBS? Eller er jeg bundet til at tage RUC's kandidat på området? 

Har du overvejet at tale med studievejledning på universitet / CBS ??

Ålborg universitet har en afdeling i København,  har du undersøgt hvad de tilbyder?

Tilmeldt 9. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide at skrive til CBS.. Yes

Ålborg universitet tilbyder desværre kun netop denne uddannelse i Ålborg ifølge deres hjemmeside

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt svært ved at se hvad spørgsmålet har med iværksætteri at gøre. Kontakt dog en studievejleder på RUC og CBS og find ud af dine muligheder.

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke forestille mig, at du på nogen måde var bundet til RUC. Det gode ved netop HA er at den er næsten ens, uanset hvor du læser den. Der er meget små afvigelser ifht. indholdet af uddannelsen på de forskellige universiteter. Den bør give adgang til de fleste kandidater både i Aalborg, Århus, Odense og på CBS.

Jeg har selv læst HA, dog i Århus og den gav i hvert fald mulighed for at søge ind alle de førnævnte steder på kandidaten. 

Generelt er det en meget bred uddannelse, hvor du vil blive præsenteret for meget forskelligt - lige fra marketing til finance. Det betyder også at det kræver at man er god til lidt af hvert, kan lidt matematik osv.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

TheEdge:
Kontakt dog en studievejleder på RUC og CBS og find ud af dine muligheder.

Hov hov du taler til curling generationen ;-)

Tilmeldt 9. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det meget brugbare og fornuftige svar! det er værdsat og kan virkelig bruge - god dag :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)