Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP SØGES TIL BILHANDEL

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære læser.
Jeg er en ung mand på 26 år fuld med energi og overskud. Jeg har altid drømt om at blive selvstændig og i den forbindelse har jeg altid haft stor interesse for biler. Jeg har de sidste par år overvejet at købe,sælge og bytte biler, men økonomien har altid været en forhindring således, at jeg ikke havde mulighed for at starte.Jeg har med hjælp fra mine forældre skrabet penge til at min drøm kan komme til virkelighed.

Meen.. Jeg har desværre ikke ret meget viden omkring bilhandel og håber virkelig derfor at der er nogen venlig sjæle, der kan guide mig igennem sådan her fra bunden af.

Er der nogen der har en ide til, hvor jeg skal starte fra? eksempelvis finansiering, hvor kunder gerne vil betale med en afdragsordning, brugtmoms, forsikring, garanti på motor og gearkasse til.

Jeres bidrag modtages med kyshånd.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Npp:
Jeg har desværre ikke ret meget viden omkring bilhandel

Bilsalg er ikke forskelligt fra andet salg, bortset fra du kan løbe i uforudsete udgifter i garantiperioden.

Du skal derfor satse, det ville jeg gøre, på lidt dyrere og biler fra de større mærker. Her tænker jeg på reservedele. F.eks. VW, der passer bremseskiver og bremseklodser på mange modeller. Og ikke dem til kr. 10.000,00 - 20.000,00, med mindre du kender historiken 100%.

Et forslag kunne være import fra f.eks. Flensborg, ikke fra større byer, hvis der er tale om manuel gear. Jeg tænker her på koblingen osv.

Men, du skal nok lige checke med SKAT omkring afgift osv. inden du bare siger "JA TAK, den tager jeg". For der er flere der har fået en over nallerne mht. afgift. En forhandler heri byen solgte en fornuftig Audi til een jeg kender. Slutseddel blev skrevet, så skulle den toldsynes. Da bilen blev hentet, sagde køber, da han havde betalt: "Så kan du godt få en god bøf iaften!". Det skulle sælger så ikke. Der var en fortjeneste på kr. 98,50!.

I Harrislee ligger der en forhandler, der sælgere nyere biler.

Men søg på nettet:

https://www.mobile.de/

https://gebrauchtwagen.autobild.de/

https://www.gebrauchtwagen.de/

Brugte biler og nye for den sags skyld i Tyskland, er ikke dyre. Det er når de skal til DK, det går i hegn.

Til gengæld så får du næsten alt det udstyr der kan proppes i.

Finansiering har en anden berørt.

Og garanti på motor og gearkasse, der kan du jo få skiftet olie, kølevand, tandrem, vandpumpe, medløberhjul, strammerhjul osv, bremsere. Således du kan tåle omtale ude i byen. Og det skal være den gode, går jeg ud fra.
De brugte biler jeg har købt, er det kun den sidste, hvor der var garanti på motor og gearkasse. Jeg glemmer aldrig, da jeg havde kørt dankortet igennem og vi lige sad og sludrede, så sagde sælger: "Nu husker du, hvor du har købt bilen, er der det mindste, så kommer du her og ikke til dine naboer og venner, nej her!".

Mht. reparationer/klargøring: Er du ikke selv mekaniker, så find een du har tillid til. En der ikke, når du skal afhente en bil, har smidt de udskiftede reservedele ud. Og sørg for, at det er dennes problem, hvis der sker noget, for lige såvel som du skal udstede garanti, så har værkstedet også garanti på alle reservedele.

Men pøj pøj med projektet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)