Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovlig eller ulovlig aftale?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Fra  Kni-teknik Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ny iværksætter og er stødt på et problem når jeg kommer rundt til kunder for at sælge serviceaftaler. Der er en anden virksomhed som i dag har nedenstående ordlyd i deres serviceaftaler, hvilket gør at kunderne ikke kan forlade deres nuværende aftale til fordel for mig:

Opsigelse og fornyelse af aftalen
Aftalen tegnes bindende for minimum 1 år. Ikrafttrædelsesdatoen fremgår af aftalens forside,
Aftalen kan af hver af parterne, tidligst 1 år efter ikrafttrædelse, skriftligt opsiges med én måneds varsel til udløb af igangværende periode. Hvis aftalen ikke opsiges, fortsætter den i en ny periode.

Er ordlyden lovlig og korrekt. Og er der nogen måde, hvorpå kunden kan komme ud af denne aftale uden at skulle vente et år eller mere?

Dertil skal nævnes at der i samme aftale fremgår følgende tekst:

Ansvarlige operatører
Ved kontraktens indgåelse udpeger kunden en ansvarlig operatør, som XXXX uddanner i brug og daglig service af det omfattede udstyr, medmindre den pågældende person er uddannet tidligere i det pågældende udstyr.
Forlader den af XXXX trænede ansvarlige operatør kunden, er kunden forpligtet til at få uddannet en ny ansvarlig operatør hos XXXX. Omkostningerne vedrørende ekstra uddannelse faktureres til kunden.

Dette ved jeg aldrig er sket, kan dette bruges til at opsige aftalen?

På forhånd tak for hjælpen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

kni:
Aftalen tegnes bindende for minimum 1 år. Ikrafttrædelsesdatoen fremgår af aftalens forside,
Aftalen kan af hver af parterne, tidligst 1 år efter ikrafttrædelse, skriftligt opsiges med én måneds varsel til udløb af igangværende periode. Hvis aftalen ikke opsiges, fortsætter den i en ny periode.

Er ordlyden lovlig og korrekt. Og er der nogen måde, hvorpå kunden kan komme ud af denne aftale uden at skulle vente et år eller mere?

fuldt lovlig aftale ja

Om så kunden kan bevise at kontraktpartneren ikke har leveret korrekt - så er det jo en sag der oplagt kan ende i en retssag - og der er ikke tvivl om, at kunden flere gange skal have rykket for det som måtte mangle og kunne vise der ikke reageres osv

Du må nu nok opgive de situationer vil være mit råd - du kan højst få lokket den måske kommende kunde ud i noget der kan koste dyrt for denne. Den type rådgivning skal du overlade til andre - gerne råde kunden til at gå til advokat og andet, men ikke som konkurrent stå for juridisk rådgiver mod en anden konkurrent

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Fra  Kni-teknik Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv men okay. Tak for hurtigt svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)