Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag eller ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber Quick "frimærker" flere steder her i byen.

De fleste steder er der f.eks. anført: Kr. 29,00 heraf moms kr. 5,80.

Et sted er der kun anført kr. 29,00 ialt.

Ovenstående er kun ved den vægtgrænse, jeg nogle hvor der er sat 2 på osv.

Nu har jeg googlet og fundet dette:

Jeg har 55 stk. bon fra den forretning, der ikke har anført moms. Jeg har udleveret ovenstående til en af de lokale forretninger. (Det er en landsdækkende forretning), men der er efter 2 måneder ikke kommet moms specifikation på.

Hvordan skal jeg anføre dette i momsopgørelsen 31.12.19??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Forretningen skal enten angive momsen som et + moms kr xxx eller - at momsen udgør xxx

I princip er der jo ikke momsfradrag når momsen ikke fremgår korrekt

jeg forstår ikke hvad du mener med der efter 2 mdr ikke er kommet momsspecifikation og hvor du skal anføre det. En forudsætning for at anføre det er, at den fremgår og gør den ikke, er der ikke fradrag og det skal ikke anføres. Du VED så muligvis at der er moms her - men det må du så få fra forretningen -ellers er det en udgift uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Forretningen skal enten angive momsen som et + moms kr xxx eller - at momsen udgør xxx

Det gør den ene kæde:

Den anden har jeg, da jeg opdagede det indleveret den tekst, jeg startede tråden med. Det er nu over 2 måneder siden. Der er stadig ikke moms, eller momsbeløb udgør

Da, det er hovedkontoret, der styrer alt, så gælder det samtlige butikker i Danmark!!.

Det er jo utroligt, at et rimeligt stort firma ikke sætter sig ind i reglerne. PS. hovedkontoret anfører heller ikke moms på faktura til forretningerne når de bestiller nye Quick "frimærker".

Jeg har klippet navnet på forretningen, der mangler moms, ud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er dårligt - men uden moms angivet - ikke momsfradrag er altid desværre svaret - godt det ikke er mange penge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ja det er dårligt - men uden moms angivet - ikke momsfradrag er altid desværre svaret - godt det ikke er mange penge

Tak for dit svar.

Ja, især når alt andet i butikken skal være efter bogen. Der tælles varelager op hver 3 måned.

Ja, det er ikke mange penge for mig. Men totalt, over hele DK, kan det ende med mange penge.

Jeg smider dem til side og trækker ikke moms deraf. Der er nogle med både Quick og GLS. GLS er der momsbeløb anført. Det er vel iorden jeg fradrager dette også i tilfælde af kontrol?. Jeg sætter det op i Excel regneark med bilagsnummer, både Forretningens og mit eget, så det er til at finde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)