Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg videre hvis SKAT lukker mit cvr nummer?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke forstand på det med at oprette ApS osv, har kontakt til et par stykker og har aftalt møder i næste uge..

I mine øjne batter 40.000,- intet som afdrag på min gæld, kan sagtens stille sådan et beløb til sikkerhed, og hvis det kan gøre at jeg kan arbejde videre og afdrage min gæld må det da umiddelbart være den foretrukne og mest langsigtede løsning.. 

Jeg har intet udestående med private kreditorer, ud over et par private lån på beskedne beløb. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke ApS hjælper. Du bør vente på den endelige løsning med skat 

du vil kunne få voldsomme ekstra Problemer ved at overdrag f.eks kunder og andet til et ApS. Du vil blive personlig skattepligtig af en værdi som bare forværrer dine problemer. Derudover vil banker sikkert takke nej og skat stille sikkerhedskrav OG skat tage pant i dit anpartsselskab

Gør nu ikke noget nyt dumt

’vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Det er ikke min erfaring. Jeg har set flere eksempler hvor skyldner selv proaktivt er gået ind i sagen der er blevet udpeget en kurator efter indstilling fra skyldner. Så længe kreditorerne ikke protesterer er det helt naturligt, og kan være en fordel for at få sagen til at glide. Det har intet med sikkerhedsstillelse at gøre.

2) Det er bare ikke rigtigt. Du kan sagtens få konkurskarantæne hvis du går ned med en enkeltmandsvirksomhed (KL § 157). Og det sker ikke ved dom.

Jeg er ikke helt sikker på hvad det egentlig er vi diskuterer her, men spørg dig selv om du synes det hjælper OP

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:
Så længe kreditorerne ikke protesterer er det helt naturligt, og kan være en fordel for at få sagen til at glide. Det har intet med sikkerhedsstillelse at gøre

Vrøvl. Erklærer man sig selv konkurs skal man selv stille sikkerhed for konkursens behandling. Beløbet udgør i dag 40.000 kr., som skal gå til dækning af omkostningerne ved en konkurs. Du svarede aldrig på om det beløb er prisen værd for at "vælge" en kurator. 

Omkring konkurskarantæne må du se på helheden i paragrafferne. 157 vedrører kun ved deltagelse i et selskab med begrænset ansvar. For at at du skal få et totalt forbud mod at drive erhvervsvirksomhed (herunder personlig virksomhed) kræver det at du overtræder vilkårene for en konkurskarantæne  - det er vist paragraf 159 i samme lov.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:

Jeg er ikke helt sikker på hvad det egentlig er vi diskuterer her, men spørg dig selv om du synes det hjælper OP

Vel mest at dit råd giver ham en unødvendig omkostning på 40.000 kr og at konkurskarantæne slet ikke kan komme i spil her...... Så hjælpen for trådstarter er vel åbenlys....

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Kim Fredtoft:
Så længe kreditorerne ikke protesterer er det helt naturligt, og kan være en fordel for at få sagen til at glide. Det har intet med sikkerhedsstillelse at gøre

Vrøvl. Erklærer man sig selv konkurs skal man selv stille sikkerhed for konkursens behandling. Beløbet udgør i dag 40.000 kr., som skal gå til dækning af omkostningerne ved en konkurs. Du svarede aldrig på om det beløb er prisen værd for at "vælge" en kurator. 

Det har det i hvert fald været i de situationer jeg har været inde over.

Det er det muligvis ikke i OPs situation, men netop fordi det hele i høj grad drejer sig om at finde en måde til at få virksomheden til at køre videre så hurtigt som muligt (ellers er hele pointen væk), så vil jeg tror at det sagtens kunne være tilfældet.

Hvis det alene drejede sig om at blive erklæret konkurs og så se hvad der sker derefter er det nok ikke det værd.

Lier:

Omkring konkurskarantæne må du se på helheden i paragrafferne. 157 vedrører kun ved deltagelse i et selskab med begrænset ansvar. For at at du skal få et totalt forbud mod at drive erhvervsvirksomhed (herunder personlig virksomhed) kræver det at du overtræder vilkårene for en konkurskarantæne  - det er vist paragraf 159 i samme lov.

Du skrev
"Du kan ikke få konkurskarantæne i forhold til et personligt firma. Det er kun i forhold til selskaber med begrænset hæftelse der kan gives konkurskarantæne."

Skat skriver:
"Personer, der inden for det seneste år før fristdagen formelt eller reelt har været medlem af ledelsen i et selskab mv., der er gået konkurs, eller i en personligt drevet virksomhed, hvis ejer er gået konkurs, kan pålægges konkurskarantæne af skifteretten."

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2135663



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Fredtoft:
en personligt drevet virksomhed, hvis ejer er gået konkurs, kan pålægges konkurskarantæne af skifteretten

Ja, læs loven og se hvad forudsætningen er.  Som sagt en personlig drevet virksomhed udløser ikke direkte mulighed for konkurskarantæne.

Det kræver at man først har har fået konkurskarantæne for uforsvarlig drift af et selskab med begrænset ansvar. Selv med konkurskarantæne kan du drive selskab med personlig hæftelse. Driver du dette uansvarligt i den periode, hvor du er under konkurskarantæne kan den omfattes til også at omfatte et forbud mod at drive virksomhed med personlig hæftelse. Du startede selv med at henvise til §157. Læs de næste par paragraffer med.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os bare være enige om at være uenige.

Min opfattelse af de gældende regler er, at man godt kan få konkurskarantæne på baggrund af konkurs med personlig drevet virksomhed.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Åsen Hansen:
"Hvis du skylder Skat 100.000 kroner, så har du et problem. Skylder du dem en million, så har de (Skat) et problem ..."

Der har Dan en pointe.

Har lige set salgsopstilling til en tvangsauktion.

Skat har 2 udlæg:

1. Kr. 15.997.467,00

2. Kr.   2.472.077,00

BEMÆRK: Det er kreditforeningen, der er rekvirent.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Bacca

Det er en træls situation du står i - men tro mig, du har brug for at få nogen til at hjælpe dig med at tænke klart og få pulsen ned - lige nu fokuserer du helt forkert.
Bemærk, det kan være svært at få professionel hjælp (revisor el. advokat) hvis de indser at konkursen er uundgåelig, så vil de ikke fortsætte med at sende regninger de ved ikke kan betales.

Bacca:
Har en leasingbil som er leaset i mit cvr-nummer. Jeg er bruger, leasingfirmaet ejer bilen. Hvad kan SKAT gøre i den situation? 

Skat kan ikke gøre noget, men hvis du bliver erklæret konkurs (uanset om det er Skat eller en anden der begærer det) så vil skifteretten indsætte en kurator. Kurators opgave er bla. at styre boets aktiviteter og forsøge at få realiseret aktiverne og undgå at der stiftes yderligere gæld (som feks. løbende abonnementsaftaler og leasingaftaler).

Bacca:
Får leasingfirmaet overhovedet besked om at mit cvr er lukket? Er de ligeglade bare de får deres penge hver måned?

De får ikke deres penge hver måned - kurator vil sandsynligvis melde leasingselskabet at betalingerne på bilen vil ophøre og de skal afhente den snarest.

Ved en konkurs er det som sagt kurator der styrer økonomien i boet, og ikke dig.

Glem alt om den bli lige nu, glem alt om at stifte nye selskaber og forsøge at snyde aktiverne derover - koncentrer dig om at løse den situation du står i og som du og kun du er ansvarlig for at du er havnet i.

Håber det hjælper - du er velkommen til at sende en PB hvis du har behov for yderligere snak.
/Brian

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)